April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۱۱۶۰
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
0
تغییرات اقلیمی سرمایه گذاران را به چالش می کشد.
به گزارش پول نیوز به نقل از فاینَنشال تایمز؛ تغییرات اقلیمی به دلیل مسیر نامشخص گرم شدن کره زمین و تاثیر آن در اوراق بهادار سرمایه گذاری، برای سرمایه گذاران بلند مدت در سراسر جهان، یک چالش جدی است.

گلوله ی گرم تغییرات اقلیمی در سینه ی سرمایه گذاران!

علیرغم استفاده از اطلاعات علمی که هزینه های زیست محیطی تغییرات اقلیمی را توصیف می کند، پیش‌بینی‌های تفصیلی که تاثیرات احتمالی بر بازده‌های دارایی را بررسی کنند؛ به طرز شگفت آوری دشوار است. 

مرسر(بزرگترین شرکت مشاور سرمایه گذاری جهان)؛ پیش‌بینی‌های جدیدی که این ماه براساس سناریوهایی برای بازده دارایی‌ها منتشر کرده ‌است که نشان دهنده ی  افزایش دمای جهانی بین دو تا چهار سطح با بیشتر شدن فعالیت های صنعتی نسبت به گذشته است.

پیش‌بینی‌های در سال ۲۰۱۵ ، دیدگاه مثبت ‌تری نسبت به مطالعه قبلی خود ارائه کرده بود، و فرض این بود که هوای کره زمین تنها تا ۲ درجه سانتیگراد گرم خواهد شد و سرمایه گذاران فرصت‌ خواهند داشت که اقتصاد کم کربن گذار داشته باشند.

پیش بینی ها حاکی از آن است که سرمایه گذاری های زغال سنگ از سال 2010 تا سال 2030، به 7.1  درصد پایین ترین از  حد خود برسند و همچنین در سال 2041 انتظار می رود که گرمایش جهانی به 2 درجه سانتیگراد محدود نشود که این از دید بسیاری از دانشمندان خطرناک است.
چشم انداز سرمایه گذاری های نفت و گاز نیز پیش بینی می شود که تا سال 2030 به میزان 4.5 درصد در سال کاهش یابد و تا سال 2050 با کاهش 95 درصدی مواجه شود.

بازده 6.2 درصدی انرژی های تجدیدپذیر تا سال 2030، آن ها را تبدیل به  برنده ی اصلی این بازی کرده است. همچنین انتظار می رود که زیرساخت ها 2 درصد بازده اضافی را در همین دوره تولید کنند.

پیش بینی می شود که تاثیر تغییرات اقلیمی در سهام بازار های توسعه یافته و در حال ظهور حاشیه ای باشد، اما سرمایه گذاری در سهام اوراق بهادار سهامی می تواند پایدار باشد. از همین رو انتظار می رود تا سال 2030 حدود 1.6 درصد بازده اضافی را طی کنند.

دب کلارک، مدیر کل تحقیقات سرمایه گذاری مرسر، گفت: «سرمایه گذاران باید هر گونه کاهش و سازگاری در ارتباط با محیط زیست را به شیوه ای فعال برای توسعه قابلیت انعطاف پذیری خود در جایگاهشان منظور کنند.» 

اگر انتشار کربن همچنان افزایش یابد و دمای جهانی به بیش از 4 درجه افزایش یابد، بازده همه ی کالاها و دارایی ها، به غیر از انرژی های تجدید پذیر، کاهش می یابند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: