April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
صندوق بین المللی پول گزارش می دهد؛
کد خبر: ۳۱۱۳۷۹
۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
0
صندوق بین المللی پول امنیت سایبری را فراتر از مرز ها، دغدغه ی ذهنی 189 کشور می داند.

به گزارش پول نیوز به نقل از صندوق بین المللی پول؛ از هوش مصنوعی گرفته تا کاربردهای موبایل ، تکنولوژی به افزایش دسترسی شما به محصولات و خدمات مالی موثر و کارآمد کمک می‌کند.

پنج حقیقت درباره ی فین تک

 از زمانی که فین تک فرصتی را برای افزایش رشد اقتصادی و گسترش شمول مالی در همه کشورها فراهم کرد، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی؛ مطالعاتی در ۱۸۹ کشور بر بانک‌های مرکزی، وزارتخانه‌های دارایی و دیگر ادارات مرتبط در طیف وسیعی از موضوعات مورد بررسی قرار داد و ۹۶ پاسخ دریافت کرد.

نتایج نظرسنجی یک مقاله جدید در کنار یافته‌های دیگر مطالعات منطقه‌ای و نیز بررسی زمینه های همکاری بین المللی - از جمله نقش صندوق بین المللی پول و بانک جهانی- مشخص می کند که دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های تنظیم استاندارد نیاز به کار بیشتر در مبحث تکنولوژی ها مالی دارند.

یکی از نتایج جالب این نظرسنجی این بود که چیزی که بیش از همه ذهن اکثر کشور ها را به خود مشغول کرده است، امنیت رایانه ای است.

1. امنیت رایانه ای و حفاظت از اطلاعات هیچ حد و مرزری نمی شناسد و به همین خاطر است که دولت ها به شدت در تلاش هستند که این موضوع را حل کنند. آگاهی از وجود ریسک های سایبری اکثر حوزه‌های قضایی دارای چهارچوبی برای حفاظت از سیستم‌های مالی هستند. بر اساس نتایج بررسی ها؛ 79٪ از کسانی که درآمد بالاتری دارند، خطرات سایبری در می شناسند و آن ها را یک مشکل جدی در بخش مالی می دانند. شواهد حاصل از این نظرسنجی نشان می دهد که تنها یک سوم از حوزه های قضایی، وابستگی های تکنولوژیکی بین شبکه ها، سیستم ها یا فرآیندهای درون بخش مالی را تحلیل می کنند یا تهدیدی برای زیرساخت های مالی را می دانند. بخش زیادی از کشورهای دارای درآمد بالا چیزی حدود 83 درصد از آن ها، نظارت بر ریسک‌های سایبری مربوط به ارائه دهندگان خدمات ثالث را گزارش می‌دهند، اما تنها نیمی از حوزه‌های قضایی دارای درآمد پایین حداقل الزامات را تعیین می کنند.

2. آسیا در بسیاری از جنبه‌های فینتک نسبت سایر مناطق جلوتر است. چین، با بازار بزرگ خود در سال‌های اولیه پا گرفتن فیننک حمایاگر این حوزه بود و سبب پاگرفتن آن شد. همچنین هند، با پذیرش زیاد پرداخت‌های تلفن همراه و افزایش نقل و انتقالات پولی، منجر به رشد فینتک در پرداخت های تلفنی شد.

3. جنوب صحرای آفریقا نیز به عنوان یک رهبر در زمینه نوآوری پرداخت های تلفن همراه و کاربرد آن شناخته می شود. این منطقه، در حساب‌های مالی را همراه با درآمد سرانه ( ثبت‌شده و فعال )، خروجی‌های تلفن همراه و حجم معاملات پول همراه هدایت می‌کند. ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی در معاملات از طریق پول همراه اتفاق می‌افتد ، در حالی که تنها ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی در آسیا و کم‌تر از ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی در مناطق دیگر را در بر می‌گیرد.

4. وقتی که بحث فینتک می شود، اروپا متحد نیست. با توجه به اینکه امکان دسترسی به تلفن همراه با اینترنت، پتانسیل بالایی برای برای بهبود دسترسی و استفاده از پرداخت ها و سایر خدمات مالی در فیتنک اروپا وجود دارد، مدرنیزه کردن چارچوب سیاست های اطلاعات اتحادیه اروپا، کمک به روشن کردن حقوق و تعهدات در اقتصاد داده ها، موضوعی است که بسیاری از کشورها باید به آن پاسخ دهند. با این وجود، تفاوت های منطقه ای مهم در پذیرش امور مالی دیجیتال، شیوع پرداخت های نقدی، مالکیت و استفاده از حساب و پس انداز و اعتبار در منطقه وجود دارد. برای مثال، شکاف قابل ملاحظه اای بین انگلیس و سایر نقاط اروپا وجود دارد - این کشور به لحاظ نوآوری و سرمایه گذاری، به طور قابل توجهی پیشتر از بقیه اروپا در عرصه ی فینتک فعال است.

5. ارزهای دیجیتالی حمایت‌شده توسط بانک‌های مرکزی می‌توانند به واقعیت تبدیل شوند . این تحقیق دیدگاه‌های گسترده کشورها در مورد ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد . تقریباً حدود 20 درصد از پاسخ دهندگان امکان صدور این ارز ها را در حال بررسی دانسته اند.. دلایل اصلی ذکر شده برای صدور ارزهای دیجیتال, کاهش هزینه‌ها, افزایش کارایی اجرای سیاست پولی , مقابله با رقابت در بازار مالی و تضمین کیفیت بازار پرداخت و ارائه یک ابزار پرداخت بدون ریسک به عموم است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: