کد خبر: ۳۱۳۲۳۲
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
0
اداره اعتبارات و بین الملل بانک قرض الحسنه مهر ايران از نيمه دوم بهمن ماه۱۳۹۳ شروع به فعاليت کرد واين بانک ازابتداي سال ۱۳۹۴داراي سياست اعتباري سالانه در پرداخت تسهيلات به متقاضيان با شرايط مشابه درشعب بانك در سراسر كشور بوده است.

پول‌نیوز - محمدرضا اخوان رییس اداره کل اعتبارات و بین الملل بانک قرض الحسنه مهرایران در گفتگو با خبرنگار مهرايران با اشاره به اينکه بانک‌قرض‌الحسنه‌مهر‌ايران، اولين بانك تخصصي قرض‌الحسنه است، گفت: اين بانك با سرمايه اوليه ۱۵هزار ميليارد ريال و با مشاركت ۱۰ بانك بزرگ كشور آذرماه ۸۶ تاسيس شد و در حال حاضر تعداد شعبات اين بانك به عدد۵۳۰ رسيده است.


به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، اخوان اظهار داشت: اداره اعتبارات و بین الملل بانک قرض الحسنه مهر ايران از نيمه دوم بهمن ماه۱۳۹۳ شروع به فعاليت کرد واين بانک ازابتداي سال ۱۳۹۴داراي سياست اعتباري سالانه در پرداخت تسهيلات به متقاضيان با شرايط مشابه درشعب بانك در سراسر كشور بوده است.

در موضوع مسولیت های اجتماعی فراتر از تصور حرکت کردیم


اخوان با اشاره به تنوع محصولات و طرح های بانک، ادامه داد: طرح های امتیازی، تداوم مهر، مهرآتيه نوين، پيوند مهر، ۲ در يک، اندوخته خانواده، اندوخته اجتماعي، اندوخته بانوان مهر، انگيزش مهر و حمايتي فرد حقيقي در قالب اعطاي تسهيلات به اشخاص حقيقي در بانک تعريف شده است.


وی ادامه داد: پرداخت وام های تکلیفی نظير تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج، تسهيلات کميته امداد، بهزيستي، آجا و وام هايي که بواسطه تفاهم‌نامه همکاري با ارگانهايي نظير بنياد بركت، بنياد مسكن، صندوق امداد ولايت و معاونت زنان رياست جمهوري به معرفي‌شدگان اين ارگانها ارائه مي‌شود، نيز از ديگر تسهيلاتي است كه پرداخت آن در دستور كار بانك است.


رییس اداره کل اعتبارات و بین الملل با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه مهر ايران در جهت تقويت و حمايت از شرکت هاي ارائه دهنده كالا و خدمات ايراني، در سال ۱۳۹۷، به عنوان اولين بانك كشور اقدام به ارايه اين تسهيلات كرد، افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همكاري با سازمان مناطق آزاد تجاري، سازمان صمت، شركت سهامي فرش ايران، آب و فاضلاب در بعضي استانها به منظور خريد انشعاب فاضلاب و شركت سهامي بيمه دانا جهت ارائه تسهيلات بابت خريد بيمه نامه‌هاي شخص ثالث، بدنه خودرو وآتش سوزي منازل مسكوني براي اشخاص حقيقي بدون پرداخت كارمزد و ضامن توسط متقاضيان در قالب طرح مهردانا و شهرداري در بعضي استانها بمنظور تقسيط بدهي نوسازي درراستاي اجراي طرح تسهيلات كالا و خدمات ايراني بوده است.

پرداخت ۴ میلیون و ۸۳۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه

رییس اداره کل اعتبارات و بین الملل بانک قرض الحسنه مهرایران درخصوص ميزان تسهيلات پرداختي بانک از ابتداي فعاليت تا پايان خرداد ماه سال جاري نيز گفت: درجهت رفع احتياجات ضروري افراد مختلف جامعه، بانک بالغ بر ۴ ميليون و ۸۳۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه با سقف جمعي ۳۸۷ هزار و ۹۳۱ ميليارد ريال باحداكثر كارمزد ۴ درصد درسال پرداخت كرده است.


وی درخصوص عملکرد سال گذشته بانک نیزافزود: این بانک در سال ۹۷، بالغ بر یک ميليون و ۲۳۰ هزار فقره تسهيلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۳۰هزار ميليارد ريال، معادل ۲۶درصد كل دوره خدمت بانك، تسهيلات پرداخت كرده است.


محمدرضا اخوان بی طرف با اشاره به اینکه بانک تا پایان خرداد ماه سالجاری، بالغ بر ۳۵۹ هزار فقره تسهيلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۳۳ هزار و ۶۷۵ ميليارد ريال، پرداخت کرده است، افزود: اين رقم به ترتيب معادل ۲۹ درصد تعداد و ۲۶ درصد مبلغ پرداختي سال گذشته بوده است. همچنين منابع اين بانک از ۲.۵ ميليارد ريال درسال۸۸ به ۱۸۷ هزار ميليارد ريال درپايان خرداد ماه سال جاري رسيده است.


رییس اداره کل اعتبارات و بین الملل بانک قرض‌الحسنه مهرایران ادامه داد: رشد سالانه منابع بانک بطور ميانگين ۳۰ درصد بوده است و بيشترين رشد مربوط به سالهاي ۹۶ و ۹۷ است که به ترتيب ۸۲ درصد و ۵۵ درصد بوده است. همچنين آمار ها در سه ماهه ابتداي سال جاري از رشد ۱۶ درصدي منابع بانك خبر مي دهد. اخوان در خصوص مصارف بانك نيز، گفت: در پايان سال ۹۷ مصارف بانك حدود ۱۶۴ هزار ميليارد ريال بوده و در پايان خرداد ماه سالجاري، با هفت درصد رشد به ۱۷۶ هزار ميليارد ريال رسيده است. همچنين در حال حاضر نسبت مصارف به منابع بانك ۹۴ درصد است، كه با لحاظ سپرده قانوني تسهيلات بانك ۴ درصد بيشتراز منابع بانك پرداخت شده است. وي ادامه داد: نسبت مطالبات به تسهيلات بانك كه غالباً در وضعيت سررسيد گذشته است، معادل۱.۳ درصد است.

طی سه ماه ابتدای سال بالغ بر۲ هزار ۸۱۲ فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شده

رییس اداره کل اعتبارات و بین الملل بانک قرض‌الحسنه مهرایران در ادامه به ميزان تسهيلات ازدواجي که از ابتداي سال تا پايان خردادماه از سوي بانک پرداخت شده است، اشاره كرد و گفت: تا پايان خرداد امسال بالغ بر دو هزار ۸۱۲ فقره تسهيلات ازدواج به ميزان ۸۴۴ ميليارد ريال با سقف ۳۰۰ ميليون ريال پرداخت شده است. همچنين تا پايان سال گذشته بالغ بر۲۳ هزار و ۵۰۰ فقره تسهيلات ازدواج به ميزان ۳ هزار ۶۷۰ ميليارد ريال با سقف ۱۵۰ ميليون ريال پرداخت شد. تا پايان سال ۱۳۹۶ نيز بالغ بر۳۳ هزار و ۵۰۰ فقره تسهيلات ازدواج به ميزان ۳ هزار و ۳۵۰ ميليارد ريال با سقف ۱۰۰ميليون ريال پرداخت شده است.

در بحث مسولیتهای اجتماعی فراتر از تصور حرکت کرده‌ایم

محمدرضا اخوان درخصوص تسهیلات پرداختی به مددجویان کمیته امداد نيز گفت: از ابتداي سال ۹۷ تاکنون بالغ بر۲ هزار و ۶۵۸ فقره تسهيلات به معرفي شدگان کميته امداد به رقم ۴۷۲ ميليارد ريال پرداخت شده است. در همين بازه زماني بالغ بر يکهزار و ۳۳۵ فقره تسهيلات به ميزان ۱۸۶ميليارد ريال وام به معرفي شدگان بهزيستي پرداخت شده است.


گفتنی است اخوان تاکید کرد که از ابتدای سال ۹۷ تاکنون بالغ بر ۸ هزار و ۶۸۶ فقره تسهیلات به ميزان۴۳۴ ميليارد ريال وام به معرفي شدگان آجا پرداخت كرده است.


رییس اداره کل اعتبارات و بین الملل بانک قرض‌الحسنه مهرایران ميزان تسهيلات پرداختي به معرفي شدگان بنياد مسکن روستايي را از ابتداي سال ۹۷ تاکنون، بالغ بر ۷ هزار و ۱۴۰ فقره و به ميزان ۴۴۵ ميليارد اعلام كرد.

وي ادامه داد: بالغ بر۱۲۹ هزار فقره تسهيلات به رقم ۷ هزار و ۷۰۰ ميليارد ريال وام به معرفي‌شدگان صندوق امداد ولايت از ابتداي سال ۹۷ تا كنون پرداخت شده است. رييس اداره كل اعتبارات و بين الملل بانك قرض‌الحسنه مهر ايران خاطر نشان كرد: طي پنج ماه اخير بالغ بر ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ فقره تسهيلات به ميزان يك هزار و۴۰۰ ميليارد ريال وام به معرفي شدگان بيمه دانا از سوي بانك پرداخت شده است.


وی تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون بالغ بر ۱۹ هزار و۲۵۰ فقره تسهیلات به ميزان ۵۷۸ ميليارد ريال وام به بانوان بي‌سرپرست پرداخت و بالغ بر ۱۳ هزار و ۴۰۰ فقره تسهيلات به ميزان ۳ هزار و ۲۹۳ ميليارد ريال وام به معرفي شدگان بنياد برکت ارائه شده است. وي درپايان تاکيد كرد: بالغ بر ۳۱ هزار و ۵۰۰ فقره تسهيلات به ميزان ۴۱۰ ميليارد ريال وام به دانشجويان دانشگاههاي آزاد اسلامي، غيرانتفاعي و علمي كاربردي طي ۱۵ ماه گذشته پرداخت شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: