کد خبر: ۳۱۵۲۷۴
۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۶
0
این شرکت تولید نفت از میدان اَتروش را با همکاری 2 شرکت کانادایی شامارون و ماراتن اویل آمریکا آغاز کرده است.

پول‌نیوز - رکورد تولید نفت از میدان نفتی اَتروش که در اقلیم کردستان عراق واقع شده است شکسته شد.

 

به گزارش گروه انرژی پول نیوز، شرکت بین‌المللی انرژی طاقه امارات چند روز پیش خبر داد که رکورد تولید نفت خام در میدان نفتی اَتروش شکسته شد و میزان استخراج ماهانه از این میدان نفتی به یک میلیون بشکه رسیده است.


این شرکت تولید نفت از میدان اَتروش را از سال 2017 میلادی و با همکاری 2 شرکت کانادایی شامارون و ماراتن اویل آمریکا آغاز کرده است.

 

عراق برنده نفتی تحریم های آمریکا علیه ایران


کشور عراق طی چند سال اخیر موفق به جذب سرمایه‌گذاری خارجی بزرگ در صنعت نفت و گاز خود شده است.


علاوه بر ورود شرکت های نفتی آمریکایی و انگلیسی به این کشور پای شرکت های دیگر کشورها، نظیر روسیه و چین و نیز کشورهای عرب منطقه به میادین نفتی عراق باز شده است.


براساس آخرین اطلاعات روسیه با 10 میلیارد دلار و چین با سرمایه گذاری 20 میلیارد دلار از بزرگترین سرمایه گذاران خارجی در عراق هستد.

 

تولید روزانه نفت عراق پیش از سال 2003 حدودا 2.5 میلیون بشکه بوده است که براساس آخرین آمار از دبیرخانه اوپک این رقم در ماه ژوئیه سال جاری میلادی به 4 میلیون و 750 هزار بشکه در روز رسیده است که نشان از رشد 88 درصدی دارد.


براساس آخرین آمار دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تولید نفت عراق از زمان خروج ایالات متحده آمریکا از برجام بیشترین رشد را در بین کشورهای عضو اوپک داشته است. به طوری که براساس آمار استخراج ارائه شده در آوریل سال گذشته میلادی این کشور روزانه 4 میلیون و 429 هزار بشکه در روز تولید نفت داشته است. و مقایسه این آمار با ماه ژوئیه امسال نشان از رشد 324 هزار بشکه ای دارد.


همچنین اوپک اعلام کرد، در ماه ژانویه سال جاری میلادی تولید کل ۱۴ عضو اوپک به ۳۰ میلیون و ۸۰۶ هزار بشکه در روز رسیده که سهم 4 کشور حاشیه خلیج فارس یعنی عربستان، عراق، امارات و کویت از این میزان تولید ۲۰ میلیون و ۶۷۰ هزار بشکه در روز است. بدین ترتیب سهم ۴ کشور عربی از تولید روزانه اوپک به ۶۷ درصد رسیده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: