پولنیوز - الکسا چگونه به سایت ها رتبه می دهد. این سوالی است که بیشتر مالکان سایت ها در پی جواب آن هستند.
وب سایت الکسا (Alexa Internet) در سال 1996 میلادی توسط شرکت آمازون راه اندازی شده است.
الکسا بعنوان یک منبع مفید از دادههای سایت های اینترنتی شناخته میشود و امتیازی که به وب سایت ها می دهد برای صاحبان سایتها اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که بسیاری از شرکت ها بر اساس رتبه الکسا سایت به آنها آگهی می دهند. پس رتبه سایت در الکسا نقش مهمی در جذب آگهی تبلیغاتی سایت ها دارد و به همین دلیل صاحبان سایت ها تلاش بسیاری می کنند تا بر اساس الگوریتم ها الکسا پیش روند تا رتبه اعطایی به آنها بالا رود. به زبان دیگر، الکسا یک وب سایت آنالایز کننده ترافیک وب سایت ها است و بر اساس تعداد بازدید کاربران فضای مجازی رتبه بندی می کند.
وبگاه الکسا
خدمات وبگاه الکسا را میتوان در ۵ دسته اصلی دسته بندی نمود.
وبگاههای برتر
در این قسمت وبگاههای پربازدید نمایش داده خواهد شد.برای نمایش وبگاههای پربازدید از ۳ نوع فیلتر استفاده میشود:جهانی، کشوری و بر پایه موضوع خاص
مشخصات وبگاه (Site Info)
الکسا طیف گستردهای از دادههای دقیق برای هر وبگاه را دارا میباشد.
What’s Hot
این قسمت صفحات معروف اینترنت را نشان میدهد و هر ۵ دقیقه به روز میشود.
نوارابزار الکسا (The Alexa Toolbar)
نوارابزار شناخته شده الکسا که تمام خدمات وبگاه الکسا را به راحتی در اختیار میگذارد.
برای دارندگان وبگاه (For Site Owners)
در این قسمت صاحبان وبگاهها میتوانند دادههای وبگاه خود را در الکسا وارد نمایند و یا ویرایش کنند.
مهمترین قسمت این وبگاه رتبه بندی وبگاهها بر اساس میزان بازدید است.در این رتبه بندی تنها تعداد بازدید از یک وبگاه تعیین کننده است.
در حال حاضر 30 ميليون سايت در الکسا رده بندي شده است و اين سايت در هر ماه بیش از 9 ميليون بازديد دارد.