کد خبر: ۳۱۵۷۵۴
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
0
معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با اشاره به اینکه وزارت صنعت با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای تامین و توزیع لاستیک سنگین مورد نیاز رانندگان و کامیون‌داران اقدام کرد، به چرایی افزایش قیمت لاستیک در سطح بازار پاسخ داد.

دلایل گرانی لاستیک اعلام شدپول‌نیوز - معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت به دنبال انتشار مطلبی در این خبرگزاری تحت عنوان" " پشت پرده گرانی لاستیک/ نیاز واردات 3 میلیون حلقه لاستیک غلط است/خودروسازان، عامل کمبود لاستیک " توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد.

"لاستیک سنگین یکی از کالاهای استراتژیک و حیاتی در حوزه اقتصادی است که از لحاظ اجتماعی و امنیتی نیز بسیار حائز اهمیت بوده و توجه ویژه‌ای نسبت به تأمین و توزیع آن در کشور وجود دارد .


قبادی با بیان اینکه همزمان با شکل‌گیری‌ اعتراضات گسترده بین رانندگان و کامیون‌داران درخصوص مطالباتشان ، توزیع این کالا در سطح کشور با کمبود روبرو شد، گفت: وزارت صنعت با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای تامین و توزیع لاستیک سنگین مورد نیاز رانندگان و کامیون‌داران اقدام کرد.

معاون بازرگانی داخلی به استفاده از قابلیت‌های ایجاد شده در سامانه تجارت داخلی اشاره کرد و گفت: تمامی فرآیند تولید تا توزیع و مصرف‌کننده نهایی از این طریق رصد شد .

قبادی در خصوص آمار توزیع لاستیک در سال 97 و 98 گفت:‌ بیش از 978 هزار حلقه لاستیک در سال 1397توزیع شد و در چهار ماهه اول سالجاری نیز حدود یک میلیون حلقه لاستیک عرضه گردید.

وی اضافه کرد :‌ از این تعداد 880 هزار حلقه لاستیک‌های وارداتی و 167 هزار حلقه نیز از طریق لاستیک‌های تولید داخل در اختیار رانندگان و کامیون‌داران قرار گرفت.

معاون بازرگانی داخلی ضمن اشاره به تصمیمات ستاد تنظیم بازار در آن مقطع زمانی، اضافه کرد : به منظور تسهیل واردات و تأمین نیاز رانندگان معترض محدودیت‌های حاکم بر واردات لاستیک سنگین از جمله استانداردهای اروپایی به صورت موقت حذف شد تا لاستیک‌های سنگین وارداتی آسان تر و سریعتر وارد کشور شود."

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: