کد خبر: ۳۱۵۸۳۴
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
0
از زمستان سال ۱۳۹۷ تاکنون، هر فصل یک کشف داشتیم که کشف میدان مینو در جزیره مینو در جوار شهر آبادان از جمله این میدان ها بود که زمستان سال گذشته کشف شد.

پول‌نیوز - مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: در طی سه سال گذشته در مجموع عملیات حفاری ۱۵ حلقه چاه اکتشافی که ریسک بالایی هم داشته است، به اتمام رسیده است.

 


سید صالح هندی با اعلام این خبر، گفت: ضریب موفقیت اکتشافی در چاه هایی که در مدت این سه سال حفاری شده به طور متوسط ۶۰ درصد بوده که نسبت به آمار جهانی، آمار خوبی است.

 

شرکت ملی نفت: از زمستان ۹۷ تاکنون هر فصل یک کشف داشتیم

 

وی ادامه داد: در سال گذشته ضریب موفقیت اکتشافی به طور چشمگیری افزایش یافت به طوری که تقریبا در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، عملیات حفاری ۸ حلقه چاه اکتشافی که به اتمام رسیده، موفقیت آمیز بوده است و بعضی از چاه ها حجم کمتری و برخی حجم بیشتری نفت و گاز داشته اند.

 

هندی با بیان اینکه تاکید مدیریت اکتشاف بر اکتشافات مرزی و مشترک است، اظهار کرد: از زمستان سال ۱۳۹۷ تاکنون، هر فصل یک کشف داشتیم که کشف میدان مینو در جزیره مینو در جوار شهر آبادان از جمله این میدان ها بود که زمستان سال گذشته کشف شد.

 

وی به یکی از اقدام های خوب مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: هم اکنون کل پهنه ایران به لحاظ ظرفیت و پتانسیل اکتشافی پهنه بندی شده که بر اساس آن بیشترین پتاسیل اکتشاف در غرب و جنوب غرب کشور است.البته به این معنا نیست که در مناطق دیگر نباید به دنبال کشف باشیم.

 

هندی افزود: در مرحله دوم بخش شمال شرق کشور یا همان منطقه کپه داغ در اولویت فعالیت های اکتشافی قراردارد و بعد از آن هم شمال غرب و دشت مغان کشور اولویت است که البته این مناطق پتانسیل های کمتری دارند با این وجود ما ورود کردیم.

 

وی توضیح داد: مدیریت اکتشاف پیش از این در منطقه کاشان چاه اکتشافی حفر کرده، در گرمسار اقدامات حفاری داشته است در نزدیکی کویر و حتی در کهکیلویه و بویراحمد، کردستان و قم که پتاسیل کمتری دارد، حفر چاه ها و مطالعات اکتشافی انجام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: