April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۵۹۴۹
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
0
برخی رسانه ها به بررسی وضعیت سودآوری بانک های بورسی پرداخته اند، در فهرستی که در این رسانه ها از بانک های زیانده منتشر شده است اشتباهات فاحشی در خصوص اطلاعات بانک سرمایه به چشم می خورد.

پول‌نیوز - در برخی از این گزارش ها ادعا شده است بانک سرمایه که در بازار پایه فرابورس حضور دارد و جزو شرکت های ثبت شده ولی پذیرفته نشده در تالارهای اصلی محسوب می شود، زیان انباشته 81.5 هزار میلیارد تومانی را شناسایی کرده است، حال آنکه بررسی اطلاعات ترازنامه حسابرسی شده این بانک نشان می دهد، این شرکت در پایان دوره مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 97، حدود 19.3 هزار میلیارد تومان زیان شناسایی کرده که با رقم ادعا شده درگزارش های منتشر شده فاصله معناداری دارد.

البته زیان شناسایی شده عمدتا بابت ذخایر مطالبات مشکوک الوصول، ذخایر قانونی، هزینه های مالی ناشی از وجه التزام بانک مرکزی و قیمت تمام شده پول بوده است که با توجه به وصول مطالبات، درآمدهای بانک شناسایی و ساختار مالی بانک درحال توازن است.

شفاف سازی صورت های مالی بانک سرمایه

همچنین بانک سرمایه در دوره مدیریت فعلی خود بالاترین شفاف سازی را در دستور کار خود قرار داده که انتشار صورت های مالی و بازگشایی نماد بانک در فرابورس و برگزاری مجامع سال های 94 ، 95 و 96 از جمله اقدامات بانک برای بهبود وضعیت و وجهه عمومی آن بوده است.

طی چند سال گذشته، حاشیه ها و مشکلات فراوانی برای این بانک به وجود آمده؛ که رسیدگی به آن جرائم و پرونده ها در دادگاه در صدر خبرهای مثبت و امیدوار کننده رسانه های کشور قرار داشته و دارد.

بانک سرمایه در حال حاضر با جدیت در حال پیگیری برای برگشت مطالبات معوق خود از بدهکاران بزرگ خود است تا بتواند در کنار بهبود صورت های مالی، توان مالی خود را برای پرداخت تسهیلات به مشتریان و بنگاه های اقتصادی کشور افزایش دهد.

برچسب ها: بانک سرمایه ، بانک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: