May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جان دیر چطور وارد بازار های جهانی شد؟
کد خبر: ۳۱۶۵۳۷
۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
0
جان دیر یکی از قدیمی ترین و بهترین ها در تراکتورسازی و تولید ماشین آلات کشاورزی است.

پول نیوز - تراکتورهای سبز رنگ جان دیر یک برند قابل اعتماد بین کشاورزان هستند. این برند که یکی از غول های صنعت خودروسازی و ماشین آلات کشاورزی است به عنوان یکی از ماندگارترین ها شناخته می شود. از این رو با ما همراه باشید تا از راز ماندگاری قدیمی‌ترین برند تراکتورسازی جهان؛ سر دربیاورید.

 

نوآوری؛ راز موفقیت و ماندگاری قدیمی ترین برند تراکتور جهان

 

جان دیر، مخترع و نوآور
جان دیر آمریکایی؛ زاده 7 فوریه 1804 و درگذشته 17 مه 1886 کارآفرین، آهنگر و مخترع نخستین گاو‌آهن جهان بود. وی در سال 1837 شرکت صنایع سنگین آمریکایی مستقر در مولین، ایلینوی را به نام خود تأسیس نمود. این شرکت، امروزه بزرگترین تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی در جهان می‌باشد.

 

نوآوری؛ راز موفقیت و ماندگاری قدیمی ترین برند تراکتور جهان

 

از سال 1876 چارلز دیر در نمایشگاه جهانی پاریس، فرانسه، در غرفه جان دیر  ایلینویز  حاضر شد و بعد از آن در دهه 1890، شرکت بریتیش آگار و کراس در آرژانتین، نماینده فروش جان دییر شد. و از سال 1886، فِیرچایلد نمایده فروش در کانادا شد.

 

در سال 1903، بیش از پنجاه کارگزاری نماینده جان دیر در بازارها در سراسر جهان بودند . در سال 1908، اداره صادرات جان دیر ادغام شد و در نیویورک افتتاح شد.

 

تنوع، شرط تسلط بر بازار های جهانی
جان دیر که از اهمیت تنوع در تاثیرگذاری یک کسب و کار آگاه بود، تصمیم گرفت به جز تولید ماشین‌آلات کشاورزی مثل تراکتور، کمباین، درو کن پنبه، سم‌پاش و خودروهای همه‌جارو؛ دستی هم تولید ماشین‌آلات ساخت‌وساز، تجهیزات جنگل‌داری داشته باشد.

 

نوآوری؛ راز موفقیت و ماندگاری قدیمی ترین برند تراکتور جهان

 

این شرکت همچنین تبدیل به عرضه‌کننده انواع موتورهای دیزلی و قطعات مورد استفاده در تجهیزات ماشین‌آلات سنگین مانند شد. در مجموع بیشترین تولیدات شرکت جاندیر، شامل: بیل مکانیکی، لودر، بولدوزر، گریدر، تراک لودر و علف‌بر می‌باشد.

 

شرکت جان دیر علاوه بر صنایع سنگین، در زمینه ارائه خدمات مالی، بانکداری و سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف نیز فعالیت گسترده‌ای در سطح بین‌المللی دارد. این شرکت هم‌اکنون دارای 23 کارخانه اصلی تولیدی در سراسر جهان است.

 

بازاریابی محتوایی کلید ورود به تجارت جهانی
این شرکت در سال 1895 مجله‌ای را تحت عنوان the furrow (زمین شخم زده) با چاپ رساند که از نظر اکثر کارشناسان به عنوان اولین نمونه بازاریابی محتوا شناخته می‌شود. جان دیر در این مجلات به جای اینکه محصولات خود را تبلیغ کند به کشاورزان روش های نوین کشاورزی و تکنولوژی های جدید را می آموخت و بدون اینکه نامی از ماشین آلات خود ببرد در صفحات مجله هنگام معرفی تکنولوژی های جدید نشان میداد که افراد از تراکتور های «جان دیر» استفاده می کنند. 

نوآوری؛ راز موفقیت و ماندگاری قدیمی ترین برند تراکتور جهان

 

همین یک روش هوشمندانه و به نظر ساده سبب شد کشاورزان در سراسر جهان زمانی که سراغ تراکتور و ماشین آلات کشاورزی می رفتند، نام جان دیر در ذهنشان بدرخشد.

 

مجلات فورو؛ سال ها جزو پرفروش ترین مجلات این بخش از صنعت بود و در سراسر دنیا، مخاطبان خاص خود را حفظ کرد.

 

جان دیر پرچمدار نوآوری
در سال 1999  بین شرکت ناوکام و جان دیر در زمینه خرید سهام شرکت ناوکام موافقت شد. در حالی که سیستم و محصولات NavCom از ماهواره های GPS، ماهواره های ارتباطی و ارتباط بی سیم برای به دست آوردن ، پردازش و تحویل داده های دقیق استفاده می کنند. دیر با این اقدام، موفق به کسب موقعیت رهبری در استفاده از تکنولوژی GPS در بخش کشاورزی و اتصال سریع دستگاه و همچنین بهینه سازی شده است.

 

همچنین شرکت جاندیر، ساخت اولین تراکتور الکتریکی تاریخ را به دست گرفته و پس از تحقیقات گسترده و کار چند ساله بر روی آن، در نهایت موفق به طراحی و ساخت تراکتور الکتریکی سیسام (Sesam) شده است. «جان دیر سیسام» با استفاده از دو موتور الکتریکی و انجام تست‌های مربوطه، ثابت کرده است که می‌توان در میان ماشین آلات کشاورزی هم وسیله‌ای الکتریکی داشت.

 

نوآوری؛ راز موفقیت و ماندگاری قدیمی ترین برند تراکتور جهان


براساس اعلام کمپانی سازنده، برای سیستم محرک این تراکتور از دو موتور الکتریکی بزرگ استفاده شده است که در مجموع تنها قدرتی 174 اسب بخاری تولید می‌کند، اما در عوض جان دیر وعده یک گشتاور بسیار بیشتر از قدرت 174 اسب بخاری موتورها را داده است که برای یک تراکتور بیشتر نیاز می‌شود، ولی خب متاسفانه صحبتی از مقدار گشتاور تولیدی این موتور به میان نیامده و ارائه جزییات آن منوط به پایان کار و معرفی نسخه نهایی شده است.

 

خصوصیات دیگر این سیستم محرک هم می‌تواند استفاده از باتری‌های لیتیوم یونی قدرتمند باشد که می‌تواند در شرایط بسیار سخت تا 3 ساعت شارژدهی داشته باشد و یا در شرایط عادی می‌تواند شارژدهی 4 ساعتی داشته باشد که خب عدد چندان قاب توجهی برای یک تراکتور به شمار نمی‌رود، ولی می‌توان امیدوار بود که همچون پیشرفت‌های حاصله در تولید ماشین‌های الکتریکی و افزایش شارژدهی باتری‌های آنان، به مرور زمان ماشین آلات کشاورزی و صنعتی هم باتری‌های قدرتمند دریافت کنند.

 

جان دیر؛ 182 سال قدمت و 37میلیارد دلار درآمد
این شرکت در سال 2013، در فهرست فرچون 500، در رتبه 85 از بزرگترین شرکت‌های ایالات متحده آمریکا قرار گرفت. در آخرین رتبه‌بندی انجام شده توسط مجله فرچون، شرکت جاندیر رتبه 87 را در سطح آمریکا و 329 را در سطح جهان به خود اختصاص داده است. درآمد این شرکت در سال 2018 معادل 37.357 میلیارد دلار اعلام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: