April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۶۸۴۸
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
0
وزیر انرژی عربستان خبر تامین نفت از دست رفته را تا پایان ماه جاری، داد.

پول نیوز - پس از حادثه ی آتش سوزی آرامکو، عربستان سعودی قول ترمیم خروجی های نفتی تا پایان سپتامبر را داد. قیمت نفت پس از آنکه وزیر انرژی عربستان سعودی گفت این پادشاهی تولید نفت از دست رفته را تا پایان ماه ترمیم خواهد کرد، کاهش یافت.


به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز؛ پس از آنکه آمریكا اتهام حمله های كه تأسیسات نفتی عربستان سعودی در هفته گذشته را به ایران وارد کرد، سرمایه گذاران به دلیل احتمال وقوع تنش در خاورمیانه، محتاطانه عمل کردند البته که ایران این اتهامات قویاً را رد کرد.

 

آرامکو

 

نفت خام برنت با کاهش قیمت 36 سنتی برابر 0.6درصد به بشکه ای 64.19 دلار رسید، و این میزان نسبت به آخرین قیمت آن، 6.5 درصد کاهش داشته است. همچنین نفت خام غرب تگزاس با کاهش قیمت متوسط 43 سنت برابر 0.7درصد به 58.91 دلار در هر بشکه رسید و نسبت به آخرین قیمت خود 5.7 درصد کاهش یافت.

 

تحلیلگران معتقدند که با توجه به آسیب پذیر شدن زنجیره تأمین عربستان و احتمال تکرار چنین حمله هایی در آینده، انتظار می رود بازار حق بیمه ریسک ژئوپلیتیکی موجود در معاملات نفتی را افزایش دهد.

 

عربستان سعودی پس از حمله روز شنبه تلاش کرد به دنبال اطمینان بخشیدن به بازارها به نصف میزان تولید نفت گذشته خود دست یابد و این تولیدکننده‌ی بزرگ، روز سه شنبه گفت كه تولید كامل تا پایان ماه احیا خواهد شد.

 

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی روز سه شنبه اظهار داشت که میانگین تولید نفت در ماه سپتامبر و اکتبر 9.89 میلیون بشکه در روز است و صادرکننده برتر جهان در این ماه تعهدات کامل برای عرضه نفت به مشتریان خود را تضمین می کند. آرامکو سعودی به برخی از پالایشگاه های آسیایی اطلاع داده است که با اعمال تغییراتی، حجم کامل نفت خام اختصاص داده شده را در ماه اکتبر ارائه می کند.

 

روابط بین ایالات متحده و ایران از زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا؛ سال گذشته از توافق هسته ای ایران خارج شد و مجدداً تحریم هایی را برای صادرات نفت این كشور اعمال كرد؛ بدتر شده است.

 

اطلاعات مربوط به گروه صنعتی موسسه آمریکایی پترولیوم در روز سه شنبه نشان داد که موجودی های نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 13 سپتامبر به 592،000 بشکه افزایش یافت و تعداد کل بشکه های نفتی این کشور به 422.5 میلیون رسید و این در حالی است که تحلیلگران انتظار داشتند ذخایر، 2.5 میلیون بشکه کاهش یابند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: