کد خبر: ۳۱۶۹۴۰
۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
0
اگر می خواهید بدانید چرا استراتژی های خوب عملی نمی شوند، خواندن این کتاب را از دست ندهید!

پول نیوز - بسياري از ما شاهد استراتژي‌هايي بوده‌ايم كه هيچگاه پياده نشده‌اند و يا در كشاكش رويارويي با ناهمواری های داخلی و محيطی از پيشروی باز مانـده‌اند. اين شرايـط براي هيچكس مطلوب نيست ولي به هرصورت اتفاق افتاده و هنوز هم میفتد، چرا؟ زيرا جاری‌سازی استراتژی دنیایی پیچیده و بزرگ است که باید آن را به خوبی دنیای برنامه‌ریزی استراتژيک شناخت.

 

استراتژی

 

چیست:

این کتاب متدولوژی‌ای کامل، ساخت يافته و کاربردی ارايه کرده است و تلاش کرده الگویی همانند يك نقشه راهنما، در هر مقطع از سير حركت استراتژيک، ضرورت‏‌های اصلی را آشكار ساخته و اولويت‌های مديريتی و راهبری را در كانون توجه قرار دهد.

 

کیست:
مجتبی لشکربلوکی متولد 1357 در بهشهر و گرگان تحصیلات اولیه خود را گذراند و در سال 1375 در دانشگاه صنعتی شريف رشته مهندسی صنايع تحصیلات عالی را آغاز کرد. سال 1379 وارد دوره کارشناسی ارشد MBA در همان دانشگاه آشنای دوران کارشناسی‌اش شد. 

 

در اوايل دوره ارشد (اوایل دهه هشتاد) به موسسه­ ای دانشجويي به نام شمس الشموس پیوست و فعالیت‌های فرهنگی و مطالعاتی خود را از آن جا شروع کرد و هنوز هم با این موسسه همکاری می کند. 

 

او رساله دکترای خود را در موضوع «طراحی مدل فرآیندی تدوین استراتژی پابرجا» نوشت. سوال اصلی من در این رساله این است که چگونه می توان استراتژی هایی طراحی کرد که هر چقدر محیط تغییر کند، آن استراتژی همچنان معنادار و مفید و پابرجا باشد.

 

لشکربلوکی از سال 1389 در دانشگاه های تهران و صنعتی شریف تدریس می کند و تا امروز بیش از 14 مقاله در نشریات و کنفرانس های بین المللی و داخلی منتشر کرده است. وی همچنین هشت اثر تالیفی تفکر استراتژيک، ذهن استراتژیست، ذهن زیبا، ذهن بی حصار، کتاب مدل استارزآپ، کتاب آینده صنعت مالی و کتاب جاری سازی استراتژی و مهندسی مجدد و کتاب کنترل و پایش استراتژی دارد.

 

حدود 5 سال در وزارت اقتصاد به عنوان مشاور وزیر مشغول بودو دو سال نیز عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران و یک سال هم عضو هیات مدیره بانک صادرات بود. او در حال حاضر اما در حوزه سرمایه گذاری و استراتژی فعال است و از سال 1397، مدیر عامل شرکت مدیریت ثروت ستارگان فعال در حوزه سرمایه گذاری جسورانه و تاسیس صندوق های سرمایه گذاری است.

 

خوانندگان:

این کتاب مناسب تمام کسانی است که می خواهند بدانند چگونه می توانند یک استراتژی موفق داشته باشند و چگونه استراتژی هایی که برای تحقق کسب و کارشان مد نظر دارند را به خوبی اجرا کنند. این کتاب که عصاره ی تجربیات مدیرانی با هوش استراتژیک است به شما می آموزاند که قواعد یک استراژی موفق چیست و چطور می توانید آن را خوب اجرایی کنید و پابرجا نگه دارید. اگر صاحب کسب و کار هستید، پیشنهاد می کنیم خواندن این کتاب را از دست ندهید!

 

مشخصات کتاب:
عنوان: جاری‌سازی استراتژی، راهنمای گام‌به‌گام پیاده‌سازی استراتژی در عمل
موضوع: برنامه ریزی راهبردی / برنامه ریزی سازمانی
نویسنده: مجتبی لشکربلوکی
تعداد صفحات: 360صفحه
ناشر: آریاناقلم
سال انتشار: 1398
تعداد چاپ: چاپ اول
قیمت: 54.000 تومان

 

برای دریافت خلاصه کتاب، اینجا کلیک کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: