کد خبر: ۳۱۷۰۳۱
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
0
پول و قیمت‌ها چگونه بر باورها و ارزش‌ها و احساسات ما تأثیر می‌گذارد؟

پول نیوز - چرا باید 26 هزار تومان بدهیم و کتابی بخریم درباره پولی که در سیستم‌های مالی فعالیت می‌کند. احتمالا خیلی‌ها خودشان را از خواندن این کتاب بی‌نیاز می‌دانند. متاسفانه کتاب‌، رازهای پولدار شدن را نمی‌گوید و فقط درباره فلسفه پول صحبت می‌کند! درباره خصلت‌های چهارگانه فلسفی پول؛ یعنی وابستگی متقابل، مهار آینده، اندازه‌گیری و افسون.

 

اساساً در علم اقتصاد چنین فرض می‌شود که مردم عقاید خود را بر اساس ارزیابی عینی از واقعیت‌ها شکل می‌دهند و فرایند مبادله یا تعامل اجتماعی بر ما تأثیر نمی‌گذارد. در علم اقتصاد، پول وسیله‌ای‌ است در خدمت اهداف ما و هرگز مستقلاً بر ما تأثیری نمی‌گذارد. اما تجربه‌ی نویسنده در زمینۀ روان‌شناسی انسان با این فرض فرق بسیار دارد.

 

پول

 

چیست:
کتاب برای ما مشخص می کند که پول به‌رغم نقش محوری‌اش در زندگی و جوامع ما، بسیار اندک شناخته شده است. بسیاری از نگرش‌ها و باورهای ما دربارۀ وام و پس‌انداز و بازارهای مالی وضعی چندان بهتر از پیش‌داوری‌ها یا ارزش‌داوری‌های آشفته که به دلایلی صدها سال دوام آورده‌اند ندارد. نویسنده ی این اثر سعی می کند توضیح دهد که پول و بانکداری و اسناد مالی چگونه ممکن است ثبات اجتماعی را به خطر بیندازد؟

 

درک کامل ظرفیت پول در ایجاد بی‌ثباتی اجتماعی و پیشرفت اجتماعی نیازمند آگاهی ما از چگونگی تاثیر فردی و جمعی این چهار ویژگی پول است: وابستگی متقابل، مهار آینده، اندازه‌گیری و افسون. اما پیش از بررسی دقیق‌تر این ویژگی‌ها باید درک روشنی داشته باشیم از این‌که پول دقیقا چیست و از کجا می‌آید؟  پول بسیار ساده به وجود می‌آید و از میان می‌رود و همین مایه شگفتی‌ست. دانستن منشا پول به توضیح ظرفیت آن برای ایجاد بی‌ثباتی و این‌که چرا فرو نشاندن وحشت تا این حد آسان است کمک می‌کند؛ و فرونشاندن وحشت زیادی آسان به نظر می‌رسد.

 

کیست:
اریک لونرگان مدیر یک صندوق سرمایه‌گذاری، اقتصاددان و نویسنده است.  وی همچنین از حامیان و سرمایه‌گذاران بانک تجارت و سرمایه گذاری بر کارآفرینان اجتماعی (BII) است. حوزه ی فعالیت او سرمایه گذاری مستقیم در زمینه های اجتماعی انجام می دهد.

 

خوانندگان:
این کتاب مناسب تمام کسانی است که می خواهند از فلسفه ی پول سر دربیاورند و بفهمند پول چگونه بر آن ها تاثیر می گذارد. دوستداران علم اقتصاد، روانشناسی و جامعه شناسی این کتاب را نباید از دست بدهند!

 

مشخصات کتاب:
عنوان: پول
موضوع: فلسفه پول / روانشناسی اجتماعی پول
نویسنده: اریک لونرگان
مترجم: احد علیقلیان
تعداد صفحات: 192 صفحه
قطع: رقعی
نوع جلد: شومیز
ناشر: نشر نو
سال انتشار: 1395
تعداد چاپ: چهارم
قیمت: 26.000 تومان

 

برای دریافت بخش هایی از کتاب، اینجا کلیک کنید.
برای دریافت نسخه pdf کتاب به زبان انگلیسی، اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: کتاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: