May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۷۳۸۳
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
0
بانک توسعه تعاون جهت روان‌سازی فرآیندهای بانکداری توسعه‌ای نیازمند زیرساخت‌های قابل اتکایی درحوزه‌های فناوری اطلاعات بوده است که با همکاری و مساعد امور فناوری بانک و شرکت سمات این مهم صورت پذیرفته است.

پول‌نیوز - حجت اله مهدیان رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک توسعه تعاون: زیرساخت‌های فناوری بانک توسعه تعاون از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، حجت اله مهدیان رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه معارفه دو تن از اعضای هیات مدیره شرکت «سمات» گفت: شرکت سامانه متمرکز الکترونیک توسعه تعاون «سمات» از مهمترین ارکان زیر مجموعه بانک توسعه تعاون است که پروژه‌های بسیار مهمی در ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و پیشبرد بانکداری الکترونیک را به اجرا در آورده است.

 

مهدیان نقش شرکت سمات را در توسعه و تسهیل ارتباطات دیجیتال بانک با اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها حائز اهمیت دانست و افزود: بانک توسعه تعاون جهت روان‌سازی فرآیندهای بانکداری توسعه‌ای نیازمند زیرساخت‌های قابل اتکایی درحوزه‌های فناوری اطلاعات بوده است که با همکاری و مساعد امور فناوری بانک و شرکت سمات این مهم صورت پذیرفته است.

 

زیرساخت‌های فناوری بانک توسعه تعاون وضعیت مطلوبی دارد

 

وی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون نقش عاملیتی خود در تکالیف ملی و توسعه‌ای را با اتکا به سامانه‌های الکترونیک ایفا می‌نماید که شرکت سمات اقدامات گسترده‌ای را در این حوزه انجام داده است.

 

مدیر عامل بانک توسعه تعاون تأمین و تخصیص 34 هزار دستگاه پایانه فروش و استقرار هفتصد دستگاه خودپرداز را از مهم‌ترین تجهیزات الکترونیک این بانک در سراسر کشور نام برد و همچنین اقدامات مشترک بانک توسعه تعاون و شرکت سمات در راستای کارآمد نمودن پایانه‌های فروش وشبکه خودپرداز بانک را مهم برشمرد و گفت: تخصیص مناسب و بهینه ابزارهای پرداخت به تعاونی‌ها و مشتریان اقدام مهمی برای توسعه ارتباطات و خدمت‌رسانی گسترده به جامعه هدف می‌باشد.

 

در ادامه سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون راه‌اندازی سامانه اموال ترهینی این بانک را از جمله پروژه‌های مشترک شرکت سمات و شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون نام برد و گفت: شرکت‌های تابعه بانک با همکاری مناسب می‌توانند در تکمیل زنجیره ارزش بانک موثر واقع شوند. وی همچنین به شبکه هوشمند ارتباطات و مبادلات تعاونی‌ها و پیاده‌سازی سامانه ملی خرید و فوش محصولات کشاورزی به عنوان محصولات شرکت سمات اشاره نمود.

 

محمد رضا اکبری مدیر عامل شرکت سمات ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت گفت: طراحی و ایجاد مرکز عملیات شبکه (NOC)، راه‌اندازی مرکز تماس بانک (Call center)، مرکز عملیات بانک توسعه تعاون(SOC)، تولید سامانه مدیریت پایانه‌های فروش(TMS)، و سامانه مدیریت پذیرندگان پایانه‌های فروش (MMS)از مهمترین پروژه‌های بوده است. وی افزود: همزمان با توانمندسازی شرکت سمات، ارائه خدمات و محصولات الکترونیک به شبکه بانکی کشور میسر گردیده است. اکبری طراحی و تولید سامانه شناسایی ذینفع واحد و تولید سامانه تأمین مالی جمعی به سفارش برخی موسسات مالی را در زمره این اقدامات برشمرد.

 

علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه تعاون در این جلسه گفت: بانک توسعه تعاون اقدامات زیرساختی مناسبی برای ورود به حوزه بانکداری دیجیتال انجام داده است و در این راستا انبار داده بانک و تجهیزات سخت‌افزاری مورد نیاز ساماندهی و بکار گرفته شده است.

 

در ادامه محمد جعفر ایرانی و محمد مباشرزادگان به عنوان اعضای جدید هیات مدیره شرکت سامانه متمرکز الکترونیک توسعه تعاون «سمات» معارفه شدند و مدیران شرکت سمات و روسای ادارات زیر مجموعه امور فناوری اطلاعات گزارشی از اقدامات و پروژه‌های مشترک ارائه نمودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: