April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
شمارش معکوس تشکیل یک غول خودروسازی؛
کد خبر: ۳۱۹۵۰۸
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
0
پول نیوز - دو شرکت خودروسازی پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر اعلام کردند که با هدف تامین منابع بیشتر برای مقابله با تبعات رشد تعرفه‌های تجاری و توسعه تولید خودروهای سازگارتر با محیط‌ زیست با یکدیگر ادغام می‌شوند.
به گزارش پول نیوز، دو گروه خودروسازی پژو و فیات کرایسلر روز پنج‌شنبه اعلام کردند که قصد دارند با سوآپ 50-50 درصد از سهام شرکت‌های خود، با هم ادغام شوند.
این شرکت‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند: مذاکرات ما راهی برای ایجاد یک گروه جدید در مقیاس جهانی به وجود آورده است که ۵۰ درصد از مالکیت آن با سهام داران گروه پی‌اس‌ای و ۵۰ درصد دیگر مالکیت هم با سهام‌داران گروه فیات کرایسلر خواهد بود. 
در بیانیه این شرکت‌ها آمده است: در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است و چالش‌های جدیدی در صنعت خودروسازی مرتبط، الکتریکی و خودران به وجود آمده است، این شرکتِ ادغام شده از قدرت تحقیق و توسعه جهانی خود بهره می‌گیرد تا با سرعت و کارایی بیشتری نوآوری را شکوفا کرده و از عهده چالش‌ها برآید. 
وال‌استریت ژورنال گزارش داد: هیات‌مدیره پی‌اس‌ای این ادغام را تایید کرده و هیات‌مدیره فیات کرایسلر هم چهارشنبه در این باره جلسه تشکیل داده‌اند.
سهام فیات کرایسلر با انتشار این اخبار ۸ درصد جهش کرد.
به نظر می رسد این ادغام می‌تواند بازار‌های جهانی خودرو را دگرگون سازد و یک غول خودروساز اروپایی را برای رقابت با گروه خودروسازی فولکس‌واگن ایجاد کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: