April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۹۶۱۵
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
0
پول نیوز چهارآیین گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که تا پایان هفته ثبات قیمت مرغ در بازار استمرار یابد.

به گزارش پول نیوز، برومند چهارآیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی، از کاهش ۷۰۰ تومانی نرخ مرغ گرم نسبت به اواخر هفته گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی افزود: هفته گذشته متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده از مرز ۱۰ هزار تومان گذشته بود که بعد از تعطیلات به سبب ازدیاد عرضه قیمت به ۹ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافت.


قیمت مرغ  امروز 700 تومان ارزان شد

چهارآیین قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که تا پایان هفته ثبات قیمت مرغ در بازار استمرار یابد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی از شرایط مساعدی برخوردار است، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۷۰۰ تومان و کنجاله سویا ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مشکلی در خصوص بازار کنجاله سویا وجود ندارد، گفت: این در حالی است که هم اکنون پشتیبانی امور دام، ذرت را با نرخ بالاتر از قیمت مصوب به مرغداران عرضه می‌کند.

چهار آیین قیمت مصوب هر کیلو ذرت را یک هزار و ۳۵۰ تومان اعلام کرد و افزود: با احتساب کرایه حمل و نقل هر کیلو کنجاله سویا باید با نرخ یک هزار و ۴۵۰ تا یک هزار و ۴۷۰ تومان به دست تولیدکننده برسد، در حالیکه پشتیبانی امور دام حداقل این محصول را با نرخ یک هزار و ۶۰۰ تومان درب انبار‌های پشتیبانی و با احتساب کرایه حمل و نقل یک هزار و ۶۵۰ تومان عرضه می‌کند.

به گفته این مقام مسئول، عرضه ذرت با نرخ‌های فعلی به مرغداران نشان می‌دهد که به طور متوسط برای حمل هر کیلو نهاده تا استان‌ها ۲۵۰ تومان کرایه در نظر گرفته، در حالیکه حداکثر کرایه حمل تا خوزستان ۵۰ تومان، لرستان ۷۰ تومان، ایلام ۹۰ تومان است و در مقابل برخی استان‌ها که کرایه حمل شان بیش از ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومان بوده، اما ۲۵۰ تومان دریافت می‌شود.

 

وی درباره آخرین تحولات بازار جوجه یکروزه گفت: اگرچه قیمت هر قطعه جوجه یکروزه تا مرز ۳ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش یافته بود، اما مجدد به ۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است، ضمن آنکه طی روز‌های آتی به سبب کاهش جوجه ریزی و بی رغبتی مرغداران پیش بینی می‌شود که قیمت به کمتر از ۲ هزار و ۷۰۰ تومان برسد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: