کد خبر: ۳۱۹۶۷۶
۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
0
پول نیوز - از اواسط تابستان سال‌جاری تاکنون عرضه بنزین سوپر در کلانشهرهای کشور متوقف و یا به صورت قطره چکانی انجام می‌شود. جایگاه‌های عرضه سوخت در شهر تهران دیگر بنزین سوپر ارائه نمی‌کنند و این مسئله به عنوان یک معضل اساسی مطرح شده است.
به گزارش خبرنگار پول نیوز، در حالی که نایب رئیس و عضو هیات مدیره اتحادیه جایگاه‌ داران سوخت عنوان می کند که اکثر جایگاه‌های سوخت فاقد بنزین سوپر هستند، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرده است که بنزین سوپر در پالایشگاه‌های "اراک" و "اصفهان" تولید و به لحاظ محدودیت های ذخیره سازی و انتقال آن توزیع می شود. همچنین با وجود اینکه وزیر نفت دیروز از حل مشکل عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت خبر داده، پیگیری از چند جایگاه، گویای آن است که کمبود این فرآورده نفتی در برخی جایگاه‌ها هم‌چنان محسوس است، درحالی که جایگاه داران هزینه سکو را برای دریافت بنزین سوپر پرداخت می کنند.
چندی قبل دلیل اصلی کمبود بنزین سوپر، تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها مطرح می‌شد، ولی اکنون پالایشگاه‌های امام‌خمینی شازند، اصفهان، بندرعباس و ستاره خلیج‌فارس با تمام قوا به تولید بنزین مشغول‌اند اما؛ به دلیل صادرات بنزین به کشورهای دیگر، مردم از داشتن این محصول در داخل کشور محروم شده اند و پاسخ به اعتراض یا سوال مردم این است: پیشنهاد می شود به جای بنزین سوپر از بنزین یورو 4 و 5 استفاده کنند!
 با وجود آن‌که بارها اعلام شده بود بنزین معمولی تولید شده موسوم به بنزین یورو 4، از نظر کیفیت تفاوت چندانی با بنزین سوپر ندارد، اما تجربیات مالکان خودروها و تعمیرکاران، خلاف این ادعا را بیان می‌کند. بسیاری از خودروهای وارداتی که طراحی موتور بروزتری داشته و از استاندارد آلایندگی یورو 5 یا یورو 6 بهره می‌برند، نسبت به کیفیت سوخت بسیار حساس هستند و استفاده از بنزین با عدد اکتان 92 که مناسب خودروهای یورو 2 و یورو 4 است، در طولانی مدت به پیشرانه آنها خسارت وارد می‌کند.
به گفته دبیر انجمن وارد‌کنندگان خودرو، مشکل سوخت نامناسب به عامل مهم در نارضایتی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی تبدیل شده است و استفاده مکرر از بنزین معمولی، خودروها را به تعمیرگاه‌ها می‌کشاند، در حالی‌که اینکار نیز باعث رفع مشکل نخواهد شد. شرکت‌های خدمات دهنده به خودروهای وارداتی، این مساله را به سازمان محیط زیست، استاندارد و حمایت از مصرف کنندگان انعکاس داده‌اند و این داستان ادامه دارد....
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: