May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۰۵۰۲
۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
0
معاون بیمه مرکزی گفت: شرکت های بیمه دیگر نمی توانند تمام منابع خود را در یک بانک سپرده گذاری کنند.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، در جریان برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس2019 در جزیره کیش رحیم مصدق- معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی- در نشستی در مورد بیمه های زندگی گفت: بیمه های زندگی نقش موثری در توسعه می توانند داشته باشند و این موضوع در حالی است که با توجه به مصوبات قانون برنامه ششم در رابطه با نفوذ ضریب بیمه باید سهم بیمه های زندگی از کل پرتفوی صنعت بیمه به بیش از 20 درصد برسد که البته کار بسیار دشواری است.


معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اشاره به اقداماتی که در راستای توسعه بیمه زندگی انجام شده است بیان کرد: تفکیک سرمایه گذاری ذخایر ریاضی از سایر بخش ها از این دست اقدامات بوده است. از جمله اقدامات صورت گرفته در شورای عالی بیمه نیز به تصویب رسیده است، تا قبل از این تمام منابع به صورت یکجا سرمایه گذاری می شد اما آن را از هم جدا کردیم تا در زمینه هایی که ماهیت بلند مدت دارند سرمایه گذاری شده و بازدهی بالاتری داشته باشد.

 

ممنوعیت سپرده گذاری منابع شرکت های بیمه در یک بانک


وی از تعیین محدودیت سرمایه گذاری سخن گفت و افزود: قبل از این سرمایه گذاری منابع شرکت های بیمه از حقوق صاحبان سهام تا پول هایی که از مردم می گرفتند می توانستند طبق قانون در سپرده بانکی، بورس و یا ساخت و ساز سرمایه گذاری کنند و هیچ محدودیتی نداشتند اما با اصلاح مقررات در بخش های مختلف سقف تعیین شده است.

مصدق در ادامه گفت: شرکت های بیمه دیگر نمی توانند تمام منابع خود را در یک بانک سپرده گذاری کنند و حداکثر یک سوم سپرده را می توانند در یک بانک قراردهند.


وی اظهار کرد: از اقدامات دیگر، ورود شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در فروش بیمه های زندگی است که از استارت آپ ها خواستیم اگر تقاضای اخذ مجوز دارند باید در قالب کارگزاری برخط باشند.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی همچنین ضریب نفوذ بیمه های زندگی را ۰.۳۵ درصد اعلام کرد و گفت که در گذشته نسبت بازخرید در بیمه های زندگی متعارف نبود ولی با تغییراتی که ایجاد شد این نسبت را در حد سه درصد که قابل قبول است قرار گرفته است.


مصدق درباره حق بیمه صندوق تامین خسارات حوادث طبیعی که بناست یک بار دیگر با طرح جدید در مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد اینطور توضیح داد که نحوه دریافت حق بیمه این صندوق از طریق قبوض برق است و میزان حق بیمه با توجه به خطرپذیری منطقه تعیین می‌شود.

برچسب ها: بیمه مرکزی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: