کد خبر: ۳۲۰۹۶۵
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
0
پول نیوز - به تازگی یک داروی ضد ایدز برای نوزادان تولید شده که به شکل دانه ریز داخل یک کپسول با طعم توت فرنگی است. قیمت این دارو بسیار ارزان است و می تواند جان نوزادان در مناطق فقیرنشین را نجات دهد.

تولید داروی ضد ایدز با طعم توت فرنگی

به گزارش پول نیوز به نقل از انگجت، سالانه حدود ۸۰ هزار کودک به دلیل ابتلا به بیماری ایدز جان خود را از دست می‌دهند که یکی از دلایل این امر مشکلات در دارورسانی به این گروه است.

نوزادان نمی‌توانند قرص را ببلعند یا یک شربت بد مزه را بخورند. در این میان شرکت Cipla راه حل بهتری ارائه کرده است. این شرکت یک داروی ضد اچ آی وی به نام Quadrimune تولید کرده که دانه‌های ریزی در آن با طعم توت فرنگی وجود دارد. به همین دلیل نوزادان آن را راحت‌تر می‌بلعند. هرچند این دارو به شکل کپسول است، اما والدین می‌توانند محتویات آن را روی غذا‌های نرم یا نوشیدنی بریزند و به نوزاد بدهند.

Quadrimune شامل ۴ داروی مختلف ایدز است و نیازی به نگهداری آن در یخچال نیست. این امر در آفریقا اهمیت زیادی دارد، زیرا آب و هوای گرم و نبود الکتریسیته برای نگهداری دارو مشکل ساز می‌شود.

داروی مذکور ارزان قیمت است و برای یک کودک با وزن ۲۰تا ۳۰ پوند هزینه روزانه آن کمتر از یک دلار و برای نوزادان کوچکتر روزانه ۵۰ سنت است. هرچند شاید حتی این قیمت نیز برای برخی خانوار‌های فقیر در آفریقا گران باشد.

سازمان غذا و داروی آمریکا مشغول بررسی Quadrimune است و احتمالا در ۲۰۲۰ میلادی آن را تایید کند.

البته تولید این دارو برای کودکان در کشور‌های پیشرفته چندان اضطراری نیست، زیرا احتمال ابتلای آنان به ایدز از طریق مادرشان کمتر است، اما تاییدیه این دارو گامی مهم در توسعه و توزیع آن به حساب می‌آید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: