کد خبر: ۳۲۱۳۱۶
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
0
پول نیوز - بودجه وزارت راه و شهرسازی اعم از بودجه عمومی و تملک دارایی های سرمایه ای در سال آتی ۱۲ هزار و ۳۹۳ میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به سال جاری ۲۴.۸ درصد رشد داشته است.
به گزارش پول نیوز، در حالی دولت بودجه سال آتی وزارت راه و شهرسازی در لایحه تقدیمی بودجه کل کشور به مجلس شورای اسلامی را  ۱۱ هزار و ۷۲۶ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان برآورد کرده که بودجه مصوب این وزارت خانه برای سال جاری ۹ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان (مجموع عمرانی و هزینه ای) است.

۶۶۷ میلیارد ۹۵۴ میلیون تومان مجموع هزینه های وزارت راه و شهرسازی در سال آتی برآورد شده و ۱۱ هزار و ۷۲۶ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان به تملک دارایی های سرمایه ای اختصاص یافته است که عملا بخشی از بودجه عمرانی ۷۰ هزار میلیارد تومانی محسوب می شود.

بودجه بخش حمل و ونقل ریلی ۳ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان و بخش حمل و نقل جاده ای نیز ۷ هزار میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان از این رقم را به خواد اختصاص داده اند که عملا بخش عمده بودجه عمرانی در حوزه راه و شهرسازی به این دو بخش اختصاص یافته است.

بودجه بخش توسعه حمل و نقل هوایی ۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون و بودجه توسعه حمل و نقل دریایی نیز ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

در این لایحه، ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بخش اقتصاد مسکن اختصاص داده شده و ۳۴۶ میلیارد تومان نیز برای ساماندهی کالبدی شهری و روستایی در نظر گرفته شده است. به بخش شتابنگاری زلزله نیز ۸۷ میلیارد تومان تعلق خواهد گرفت. همچنین ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای برنامه ریزی، راهبری و توسعه حمل و نقل (معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی) و هزار میلیارد تومان به سازمان هواشناسی اختصاص خواهد یافت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: