May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۱۳۲۳
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
0
پول نیوز - جریمه بانک‌ها و بیمه‌هایی که مالیات‌شان را نپردازند، اعلام شد.

جریمه مالیاتی بانک‌ها و بیمه‌های متخلف

 

به گزارش پول نیوز، طبق آنچه در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ اعلام شده بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در صورت عدم رعایت تکالیف عنوان شده و سایر تکالیف مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و آیین‌نامه اجرایی آن، علاوه بر جریمه‌های مشخص در قانون مالیات‌های مستقیم، مشمول جریمه‌ای معادل دو درصد حجم سپرده‌های اشخاص نزد بانک و موسسه اعتباری می‌شوند.

 

این جریمه‌ها از طریق مقررات قانون مذکور قابل مطالبه و وصول خواهد بود.

 

همچنین شرکت‌های بیمه مکلف هستند اطلاعات هویتی، مالی و اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی درخواست شده به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی مقرر می‌کند را در اختیار این سازمان قرار دهند.

 

شرکت‌های بیمه هم همچون بانک‌ها، در صورت عدم رعایت این قانون علاوه بر جریمه‌های عنوان شده در قانون مالیات‌های مستقیم، مشمول جریمه‌ای معادل پنج درصد حق بیمه دریافتی در پایان سال ۱۳۹۸ خواهند شد.

 

گفتنی است؛ طبق لایحه بودجه سال آینده، سازمان امور مالیاتی مکلف است نسبت به تعیین تکلیف مطالبات تا پایان سال ۱۳۹۸ مالیات دولت از اشخاص حقوقی و حقیقی اقدام کند و حداقل ۳۰ درصد این مطالبات را وصول و به ردیف درآمدی مربوطه واریز کند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بودجه 99 ، مالیات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: