May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل کارگزاری بانک آینده خبر داد؛
کد خبر: ۳۲۲۳۹۹
۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
0
پول نیوز - مدیرعامل کارگزاری بانک آینده گفت: افت و خیز جزیی از بازارسرمایه ای است و کاهش شاخص کل بازار طی روز چهارشنبه را می توان روندی طبیعی و مطلوب دانست.

استراحت سهام‎‌های بنیادی با افت شاخص ها

احمد اشتیاقی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز، درخصوص روند آتی بازار سرمایه بیان داشت: بازار سرمایه طی 10 روز گذشته با روند افزایشی روبه رو بود اما روز گذشته یعنی چهارشنبه این بازار با روند نزولی و افت شاخص همراه شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: طی 10 روز آتی بازار، سهام های بنیادی با رشد مواجه شدند و شاخص بازار را افزایش دادند و افزایش این نرخ دلار یکی از علل رشد است.

اشتیاقی درخصوص عرضه های متنوع در بورس کالا گفت: طی ماه گذشته در بورس کالا معاملات خوبی انجام شد و این افزایش معاملات بر روی سهام های بزرگ از جمله فولاد مبارکه و سهام معدنی که از عقب ماندگی خاصی برخورد اثر گذار بود.

بیشتر بخوانید:

رشد سهام‌ بانکی‌های جامانده

انتخاب امروز بازار؛ سهم‌های بنیادین

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده درباره سوددهی بازار بیان داشت: شرایط حال حاضر برای سهامدران قابل باور است و باتوجه به همین شرایط و پیش بینی سوددهی خوبی برای 12 ماهه شرکت ها می شود.

 اشتیاقی بیان کرد: سهام های بنیادی بازار سرمایه نمی توانند به طور مستمر رشد و جهش داشته باشند و این کاهش شاخص یک نوع استراحت برای سهام ها محسوب می شود.

وی افزود: براساس گزارش های منتشر شده آذرماه، فولاد مبارکه این ماه سود 700 میلیاردی تومانی داشت که نسبت به پیش بینی ها رقم کمتری بود. نگاه بازار این بود که میزان سود شرکت ها در آذرماه افزایش یابد یابد اما؛ این انتظار محقق نشد و میزان سودآوری با کاهش مواجه شد.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در نهایت تاکید کرد: تا چند روز آینده گزارش 9 ماهه شرکت ها منتشر می شود و در انتظار سوددهی خوبی برای شرکت ها هستیم و پیش بینی می شود سوددهی این 9 ماهه به 3 ماهه آینده نیز اقبال داده شود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: