کد خبر: ۳۲۲۶۶۸
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
0
پول نیوز - مترو هشتگرد با حضور رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران، نمایندگان مجلس و برخی مقامات به بهره برداری رسید.

 
به گزارش خبرنگار پول نیوز، طی مراسمی با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران، برخی نمایندگان مجلس و شماری مقامات دولتی مترو کرج-هشتگرد به طول 25.8 کیلومتر به بهره برداری رسید.

این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اجرا شده ولی در کل ساخت این پروژه ملی با مساعدت وزارت راه و شهرسازی، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، شرکت عمران شهر جدید هشتگرد و حمایت ویژه سازمان‌ برنامه‌ و بودجه افتتاح شد.

حدود 1000 میلیارد تومان برای ساخت مترو هشتگرد هزینه شده و به طور میانگین قرار است 250 هزار نفر مسافر را جابجا کند.

حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران درباره مترو هشتگرد با اشاره به اینکه محوطه ایستگاه این مترو یک محوطه کامل برای پیش بینی کاربری های مرتبط با سیستم حمل و نقل ریلی است، اضافه کرد: در افق طرح توسعه مترو هشتگرد هر هفت دقیقه یک قطار حرکت خواهد کرد و این قطار ظرفیت جابجایی 250 هزار مسافر را دارد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر مترو هشتگرد باعث کاهش سفرهای جاده ای و کاهش آلودگی هوا بخصوص برای کلانشهر تهران خواهد شد.

طاهرخانی یادآور شد: در ساخت مترو صادقیه تا کرج حدود 90 درصد اجرای کار به خصوص در بخش برق و تجهیزات به پیمانکاران و مشاوران خارجی وابسته بود اما خوشبختانه در مترو کرج-هشتگرد بیش از 80 درصد کار با استفاده از توان پیمانکاران داخلی انجام شده است که نوید بخش آن است در توسعه مترو های حومه ای به ظرفیت های داخلی و توان داخل تکیه کرده ایم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: