کد خبر: ۳۲۳۱۷۲
۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
0
پول نیوز - استرالیا کشور کانگورو ها سال 2018 عنوان مرفه ترین کشور دنیا را کسب کرد.

مزایای اقامت در استرالیا

 

به گزارش پول نیوز، استرالیا 26 میلیون نفر جمعیت دارد و با طبیعت زیبای خود ششمین کشور پهناور دنیا محسوب می شود. استرالیا یکی از کشورهایی است که بسیاری از مهاجران اقصی نقاط دنیا آن را به عنوان کشور مقصد انتخاب می کنند.اقامت استرالیا مزایای زیادی دارد که در ادامه می خواهیم اشاره کنیم.

نکته جالبی که باید بدانید این است که کشور کانگوروها توانست در سال 2018 جای سوئیس به عنوان مرفه ترین کشور دنیا را بگیرد. ولی چه چیزهایی باعث شده است اقامت در این کشور این رفاه را نیز به همراه داشته باشد؟ 

ثبات اقتصادی در استرالیا

پویایی اقتصاد این کشور باعث شده است به مدت 26 سال رشد مداوم را تجربه کند و حتی تحت تاثیر دوره رکود اقتصادی نیز قرار نگیرد. این کشور براساس شاخص توسعه انسانی که از سوی برنامه توسعه و پیشرفت سازمان ملل ارائه می شود و به مسائلی مانند کیفیت زندگی، درمان، آموزش، اقتصاد آزاد و توسعه شهری توجه می کند در سال 2018 توانست جایگاه سوم را در جهان به دست آورد.

سرعت و آسانی رسیدگی به پرونده های مهاجرتی

نکته دیگری که استرالیا را به عنوان یک کشور مهاجرخیز مطرح کرده است سرعت بالا در بررسی پرونده های موفق مهاجرتی است، قبول داریم قوانین این کشور سخت است ولی در مقایسه با سایر کشورها ویزا بهتر صادر می کند چون تشریفات اداری در این کشور کم هستند و به روزرسانی مداوم قوانین مهاجرت به روند آن سرعت و سهولت می بخشد.

سکونت در شهرهای مدرن و با جمعیت کم

زمان اقدام برای اقامت استرالیا می توانید در شهرهای بزرگ و با جمعیت اندک آن ساکن شوید، به عبارت دیگر امکانات کافی برای تمامی افراد وجود دارد و زندگی در یک شهر آرام را تجربه می کنید.

شرایط آب و هوا مساعد و طبیعت زیبا

بدون شک محیطی که انسان برای زندگی در آن قرار می گیرد اهمیت بالایی دارد. مستندهای زیادی طبیعت بکر و زیبای استرالیا را نشان دادند؛ سواحلی که تعدادی از آن ها حتی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفتند و جنگل هایی که پوشش سبز آن ها چشم نواز است.

این کشور از صنعت گردشگری توانست در سال 2019 نزدیک به 47 میلیون دلار درآمدزایی داشته باشد.

پشتیبانی از کارآفرینان برای راه اندازی کسب و کار

یکی از راه های اخذ اقامت استرالیا سرمایه گذاری در این کشور و راه اندازی کسب و کار است. دولتمردان این کشور با در نظر گرفتن ویزاهایی مانند ویزا 491 که جزو ویزای کار استرالیا محسوب می شود شرایط برای فعالیت در این کشور را فراهم کردند.

از جمله صنایعی که در این کشور عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته اند می توانیم به حوزه های انرژی، کشاورزی، مالی، آموزش و توریسم اشاره کنیم که نزدیک به 15 هزار شرکت بین المللی در این زمینه ها فعالیت می کنند.

وضعیت اشتغال و نیاز به نیروی کار ماهر

به دست آوردن اقامت استرالیا از طریق اخذ ویزای کار استرالیا وجود دارد و این کشور شرایط بسیار خوبی برای نیروهای کار ماهر فراهم کرده است. نرخ بیکاری در این کشور پایین و تقریبا 5.2 درصد است و مردان و زنان به ترتیب در سن های 65 و 62 سالگی بازنشسته می شوند.

دولت این کشور هر سال فهرست نیروهای متخصص مورد نیاز استرالیا را در سایت های معتبر منتشر می کند تا متقاضیان ویزای کار استرالیا بدون توجه به ملیت و نژادی که دارند تنها به کمک استعدادها، توانایی ها و تجربیات خود بتوانند در این کشور فعالیت کنند.

سطح بالای امنیت

یکی دیگر از مزایای اقامت در استرالیا که برای خیلی افراد اهمیت دارد امنیت است. از نظر امنیت این کشور با شاخص 86 درصد در رتبه ده امن ترین کشورهای دنیا برای زندگی قرار می گیرد. نرخ ارتکاب جرائم گوناگون در این کشور پایین است و بیشتر بلاهای طبیعی از جمله آتش سوزی و سیل قربانی می گیرند.

کیفیت آموزش و تحصیلات

از جمله ویزاهای پرطرفدار برای اقامت در استرالیا ویزای تحصیلی است. به عنوان مثال می توانیم به ویزای 500 اشاره کنیم. علاوه بر این استرالیا برای کسب مهارت های شغلی در این کشور دوره های آموزشی کوتاه مدت نیز دایر می کند. دانشگاه های این کشور همیشه جزو بهترین ها بودند به نحوی که طبق رتبه بندی جهانی QS، در بین 100 دانشگاه برتر دنیا 7 دانشگاه استرالیا دیده می شوند.

فرهنگ برخورد با سایر ملیت ها و نژاد و وجود قوانین حمایتی

یکی دیگر از مزایای اقامت استرالیا فرهنگ برخورد با سایر ملیت ها است. بررسی آمار نشان می دهد از سال 2017 تا 2018 تقریبا 62 درصد رشد جمعیت سالیانه این کشور مربوط به مهاجران بوده است که فرهنگ بالای احترام به مهاجران را نشان می دهد.

به عبارت دیگر مردم این کشور خونگرم، صبور و با تحمل هستند چون فرهنگ چند ملیتی دارند. افرادی که از کشورمان برای اقامت استرالیا اقدام کردند و در این کشور ساکن شده اند معمولا از برخورد گرم و صداقت استرالیایی ها یاد می کنند.

برای افرادی که قصد دارند با دریافت ویزای کار استرالیا به این کشور مهاجرت کنند باید بگوییم ویزاهای کار این کشور در دو دسته ویزاهای کار اقامت موقت و دائم قرار می گیرند که به شرح زیر هستند:

ویزاهای کاری اقامت موقت

  • ویزای ۴۰۰ استرالیا
  • ویزای ۴۷۶ استرالیا ویژه فارغ ‌التحصیلان دانشگاه‌ های خاص
  • ویزای ۴۸۵ استرالیا ویژه فارغ ‌التحصیلان دانشگاه‌ های استرالیا
  • ویزای ۴۸۲ استرالیا با اسپانسر مناطق کم‌ جمعیت و اسپانسر فامیلی

ویزاهای کاری اقامت دائم

  • ویزای ۱۸۶ استرالیا با اسپانسر شغلی
  • ویزای ۱۸۷ استرالیا با حمایت کارفرما در مناطق «کم ‌جمعیت»
  • ویزای ۱۸۹ استرالیا به صورت مستقل
  • ویزای ۱۹۰ استرالیا با اسپانسر ایالتی

مهاجرت به استرالیا با استخدام وکیل مهاجرت

همانطور که در بالا اشاره کردیم قوانین مهاجرتی استرالیا بسیار سخت گیرانه است. بنابراین بدون شک به یک وکیل مهاجرت استرالیا احتیاج پیدا می کنید.

طبق قوانین مهاجرتی استرالیا که در سال های 1985 و 1994 به تصویب رسید تنها افرادی که اسم آن ها رسما در فهرست اداره ثبت وکلای مهاجرت (MARA) قرار گرفته باشد می توانند در امور مربوط به مهاجرت به این کشور فعالیت داشته باشند.

وکیل مهاجرت استرالیا به منابع تفسیر قوانین مهاجرت به این کشور دسترسی دارد و قادر است پرونده موکل خود را با توجه به جدیدترین تغییرات و با دقت به اداره مهاجرت بفرستد. در حالی که افراد عادی به این منابع دسترسی ندارند.

از جمله سایر مزایای استخدام وکیل مهاجرت استرالیا می توانیم به کاهش احتمال رد شدن پرونده افراد اشاره کنیم. به عبارت دیگر با استفاده از کمک چنین شخصی می توانید در وقت و انرژی خود برای بررسی و تحقیق در مورد قوانین مشکل مهاجرت و اقامت استرالیا صرفه جویی کنید و کار را به کاردان بسپارید.

بعضی اوقات کوچکترین اشتباه پرونده متقاضی را با عواقب سختی روبرو می کند و فرد نتیجه قابل قبول را نمی تواند به دست آورد تا فقط وقت و پول او هدر رود.

همچنین شرایط گرفتن ویزاها از جمله ویزای کاری استرالیا قوانین خاص خود را دارد و استفاده از یک وکیل مهاجرت استرالیا آن را به یک فرآیند ساده تبدیل می کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: