May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۳۴۵۹
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
0
عضو هئیت مدیره فولاد خوزستان گفت: این شرکت تا پایان سال به سود ۴ هزار میلیارد تومانی خواهد رسید.

کسب سود 50 درصدی فولاد خوزستان در نیمه نخست سال

 

محمد مهدی مومن زاده عضوهئیت مدیره فولاد خوزستان درباره اعمال تحریم های اخیر آمریکا برای صنعت فولاد کشور در گفت وگو با خبرنگار پول نیوز گفت: تحریم هابرای این صنعت جدید نیست و در گذشته هم در صنایع اساسی کشور به خصوص در صنعت فولاد این تحریم ها صورت گرفته است. در همین راستا فولاد خوزستان  برنامه ریزی هایی انجام داده  تا تحریم ها تأثیرات کمتری بر روی شرکت داشته باشد و حتی با توجه به محدودیت هایی که فولاد خوزستان در شش ماهه نخست سال داشته اما باز هم توانسته سود بالایی را کسب کند.

وی در ادامه از افزایش سود شرکت تا پایان سال جاری خبر داد و بیان کرد: شرکت فولاد خوزستان تا کنون تقریباً ۵۰ درصد افزایش سود را تجربه کرده و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال هم این سود به ۴ هزار میلیارد تومان هم برسد، ضمن آنکه این یک عدد مناسبی است تا ما بتوانیم این سود را تقدیم سهامدارن خود کنیم.


مومن زاده اشاره کرد: با توجه به اینکه خود شرکت صندوق بازار گردانی دارد توانسته است این سهم‌ها را در بازار حمایت کند و از طرف دیگر فولاد خوزستان توانسته که هم به لحاظ تولید، برنامه‌های عملکرد، زنجیره ارزشی، زنجیره عملیاتی فولاد و سایر فرایند‌های شرکت یک رکورد جدیدی را ثبت کند.


وی با تاکید بر سود آوری شرکت در ادامه افزود: خوشبختانه فولاد خوزستان در این مدت توانسته در حوزه تهیه مواد اولیه خود برای تولید توسط حمل ونقل ریلی خوب عمل کند، به همین علت به سهامداران این اطمینان را می‌دهیم تا بابت سود آوری شرکت و ادامه فعالیت موفقیت آمیز هیچ نگرانی نداشته باشند.


عضو هیئت مدیره فولاد خوزستان در رابطه با صادرات این شرکت اینگونه توضیح داد: امسال فولاد خوزستان به عنوان یک شرکت نمونه در حوزه صادرات انتخاب شد و این توانست با رقبای خود در سراسر جهان رقابت موفقیت آمیزی داشته باشد و به کشور‌های مختلفی صادرات انجام دهد.


وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای فولاد خوزستان و استراتژی‌های جدید این شرکت افزود: از مهمترین اقداماتی شرکت که در حال انجام است می‌توان تکمیل زنجیره ارزش فولاد را نام برد که هم به لحاظ مدل، تامین مواد، گندله و کنستانتره و سنگ آهن مذاکرات خوبی انجام شده و از طرف دیگر شرکت توانسته با ظرفیت‌های بالایی که دارد مالکیت و مدیریت فولاد اکسین را در دست گرفته و این هم یک خبر خوش برای سهامداران فولاد خوزستان باشد.


مومن زاده در پایان از قرارداد‌های جدید در حوزه بین‌المللی و داخلی خبر داد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: