April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۳۵۱۳
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
0
پول نیوز - الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه احتمال رد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی کشورمان در این کمیسیون وجود دارد، گفت: تاکنون ۳ جلسه برای بررسی این لایحه با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های تهران و قم و بانک مرکزی در این کمیسیون تشکیل شده است.
به گزارش پول نیوز، فضای کلی کمیسیون اقتصادی نسبت به حذف ۴ صفر که یک موضوع صرفاً ظاهری بوده و زیربنای اساسی ندارد زیاد موافق نیست، زیرا نمایندگان فکر می‌کنند در این شرایط حذف ۴ صفر و بحث ریال و تومان شدن، تنها موجب گیج کردن مردم می‌شود.

حذف ۴ صفر در شرایط کنونی هیچ تأثیری در بحث تورم، اصلاح ساختاری، درآمد ارزی و پایین آمدن نرخ ارز ندارد و لایحه دولت تنها می‌خواهد یک کار ظاهری و تشریفاتی را انجام دهد.

من با اصل موضوع حذف ۴ صفر موافقم، اما اجرای آن را در شرایط فعلی مناسب نمی‌دانم. اکنون درآمد‌های ارزی و فروش نفت پایین است و بودجه سال ۹۹ به سختی بسته می‌شود، همچنین ما در مسائل مختلف اشکالاتی داریم، البته با همت ما و قدرت مردم این مسائل در مسیر حل شدن است، اما تا زمان برداشته شدن اثرات تحریم باید صبر کرد و پایه‌های اقتصاد کشور را به سمت اصلاح باید پیش برد اگرچه تا حدودی این موضوع انجام شده است.
برچسب ها: صفر ، حذف ، درآمد ارزی ، بودجه ، بانک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: