May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
این پتروشیمی بیشتر فروخت؛
کد خبر: ۳۲۴۰۶۹
۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
0
پول نیوز - عملکرد «پتروشیمی پردیس» در دی ماه به مراتب بهتر از ماه گذشته بوده و نوید سالی خوب را به سهامداران می دهد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «پتروشیمی پردیس» در طی ماهه منتهی به دی سال جاری حدود 6 هزار و 907 میلیارد ريال درآمد کسب کرد که در مقایسه با آذر ماه رشد جالب توجه 167 درصدی را به معرض نمایش می گذارد.

در این مدت، مبلغ فروش اوره صنعتی در بازار داخل رشد 33 درصدی داشت و از سوی دیگر، توانست 348 درصد بیش از ماه گذشته صادرات داشته باشد.

علت رشد درآمدهای عملیاتی این پتروشیمی در دی ماه را باید در افزایش مقدار فروش اوره صنعتی جستجو کرد. چرا که در نرخ فروش هیچ تغییری حاصل نشده است.

در مجموع، «شپدیس» که سال مالی منتهی به شهریور ماه دارد، طی دوره 4 ماهه موفق به تحقق 19 هزار و 850 میلیارد ريال درآمد عملیاتی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 55 درصدی را حکایت می کند.پ

در دوره 4 ماهه، مبلغ فروش اوره صنعتی در بازار داخل رشد قابل توجه 238 درصدی داشت و و اوره صادراتی نیز 39 درصد بیش از گذشته بوده است.

رشد 167 درصدی فروش «شپدیس» در یک ماه

شایان ذکر است که نرخ فروش کود اوره به شرکت خدمات حمايتي کشاورزي بر اساس نرخ هاي بورس کالا است. قيمت فروش کود اوره در کيسه 50 کيلويي به مبلغ 398،125 ريال ابلاغ شده است. سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است مابه التفاوت حداقل قيمت کشف شده در بورس کالا در شش ماهه گذشته با قيمت فروش شرکت هاي پتروشيمي به بخش کشاورزي را پس از حسابرسي يارانه اي در لوايح بودجه سنواتي پيش بيني نمايد. تفاوت نرخ اوره تکليفي با نرخ هاي علي الحساب منظور شده در دفاتر براي دي ماه مبلغ 1,389 ميليارد ريال و براي چهار ماهه منتهي دی سال جاری به مبلغ 2،800 ميليارد ريال بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: