کد خبر: ۳۲۴۱۶۴
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
۱
پول نیوز - یک کارشناس بازار سرمایه از تاثیر نداشتن انتخابات مجلس بر بازار سرمایه خبرداد.

انتخابات بر بازار سرمایه تاثیری ندارد

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، شاخص بازار سرمایه طی هفته جاری به رقم ۴۲۸ هزار واحد رسید اما؛ شاخص بورس سریع‌تر از پیش بینی‌ها عمل کرد و به سرعت طی چند هفته از شاخص ۳۰۰ هزار واحدی به کانال ۴۰۰ هزار واحدی رسید.

اغلب مردم بازار سرمایه را مطمئن‌تر و سودده‌تر از بازار‌های دیگر تلقی می‌کنند و این مهم‌ترین عامل افزایش سهامدران این بازار است.

افزایش سهامدران بورس باعث افزایش نقدینگی در بازار شد اما؛ گاهی این افزایش نقدینگی بالعکس عمل می‌کند و اجاره استراحت به بازار را نمی‌دهد.

حسن زاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز بیان داشت: این رشد بازار و رسیدن شاخص به بیش از ۴۰۰ هزار واحد پیش بینی می‌شد چراکه در بازار‌های موازی یک سری نقدینگی وجود دارد که سوددهی مناسبی ندارد و مردم علاقه‌مند هستند نقدینگی خود را وارد بازاری کنند که سوددهی مناسبی داشته باشد و انتخاب آنان بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: یکی از بازار‌های موازی بورس، شبکه بانکی است که باتوجه به تورم و نوع سوددهی مردم ترجیح می‌دهند سرمایه خود را در این بازار نگه ندارند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره ارزش شرکت‌های بورسی بیان داشت: ورود این حجم از نقدینگی باعث شده که قیمت برخی از شرکت‌ها افزایش و ارزش ذاتی آن‌ها بدون تغییر بماند که این موضوع یکی از عوامل ایجاد حباب است.

وی گفت: برای افزایش حجم بازار و همچینن افزایش اعتماد سهامدارن بهتر است شرکت‌های موجود در بازار از محل آورده‌های نقدی خود افزایش سرمایه دهند و همچین سازمان بورس مجوز ورود شرکت‌های جدید به بازارسرمایه را بدهد.

حسن زاده در نهایت خاطر نشان کرد: بازار سرمایه سال آینده صعودی خواهد بود و انتخابات نمی‌تواند تاثیری بر بازار داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
08:51 - 1398/11/13
آنچه تاثیر دارد دلار و طلاست اونم با این اوضاع امکان افزایش ندارد پس بهترین بازار همان بورس هست
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: