April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
الحاق دو ایرباس جدید به ناوگان هما؛
کد خبر: ۳۲۴۱۷۰
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
0
پول نیوز - در حالی وزیر راه وعده ورود سه هواپیما به ناوگان هوایی ایران را داده که یکی از آنها تکلیفش هنوز مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، اگر به تحریم های سی سال گذشته نگاهی بیندازیم، حمل و نقل هوایی ایران مورد شدیدترین تحریم‌ها در این سال‌ها قرار گرفته و به نوعی میتوان گفت نوک پیکان تحریم ها به سمت این صنعت بوده است.
 
از تحریم خرید هواپیما و قطعات تا اسنادی که مربوط به هواپیماهای داخل ایران است همه در لیست تحریم‌های سیاه برعلیه ایران قرار داشته و شرکت‌های هواپیمایی دسترسی به این‌ها نداشتند و ندارند.

هرچند که پس از اقداماتی که دولت یازدهم در ارتباط با کشورهای ۱+۵ انجام داد و طی جلسات کارشناسی که میان ایران و این کشورها برگزار شد، در این مدت تعدادی از قطعات مورد نیاز هم از سوی شرکت سازنده تامین شد اما بنابر اعلام فعالان این صنعت، تغییری در رویه شرکت‌های سازنده ایجاد نشده و هنوز شرکت‌های هواپیمای به‌شدت با مشکل تامین قطعات روبرو هستند.

حتی امضای قرارداد ۱۱۸ فروند خرید ایرباس هم نتوانست آنها را نسبت به همکاری بیشتر با شرکت‌های ایرانی مجاب کند.

حال اوایل دی ماه امسال بود که وزیر راه و شهرسازی از ورود سه ایرباس جدید به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

محمد اسلامی درباره این موضوع که خلبان یکی از هواپیما‌های ایران ایر دلیل تاخیر یک هواپیما را نقص فنی ناشی از تحریم اعلام کرده بود آیا در بحث تامین قطعات هواپیما مشکلی داریم اظهار کرد: خیر، اینگونه نیست بلکه قطعات مورد نیاز هواپیما را تامین می‌کنیم. دیروز در واحد مهندسی تعمیرات ایران ایر بودم با شوق و شعف در حال آماده‌سازی هواپیما بودند.

وی همچنین از ورود ۳ فروند هواپیمای جدید خریداری شده توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: به زودی این ۳ فروند هواپیمای ایرباس وارد ناوگان ایران ایر می‌شود.

در حالی وزیر راه این وعده را داده بود که تاکنون ۲ فروند به ناوگان این ایرلاین اضافه شده و زمان الحاق هواپیمای سوم مشخص نیست.

تاکنون 2 فروند از این هواپیمای ایرباس پس از رنگ‌آمیزی وارد ناوگان ایران ایر شده و در مسیرهای تهران-بندرعباس و تهران-زاهدان پرواز می‌کنند.
 
حال با این شرایط مشخص نیست این هواپیمای ایرباس به ایام پیک سفرهای نوروزی می‌رسد یا خیر؟ شاید ایران‌ایر برنامه‌ دیگری را برای این ایرباس در نظر دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: