کد خبر: ۳۲۴۴۶۸
۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
0

نقش رنگ کردن مو در ریزش موی سر

 

رنگ مو مواد شیمیایی گوناگونی را در دل خود جای داده است که وقتی روی موی سر در خانم‌ها و آقایان قرار می گیرد لایه خارجی موها که از پوشش چربی ساخته شده را بر می دارد سپس مولکول های کوچک رنگ وارد لایه داخلی مو شده و با مولکول‌های بزرگ‌تر رنگ طبیعی موها را شکل می‌دهند و منجر به اکسید شدن آن‌ها و در نهایت تغییر رنگ تارهای مو می‌شود. اما سوالی که ذهن برخی ار افراد را به خود درگیر کرده است، تاثیر رنگ کردن موی سر در ریزش مو است.

مو از پروتئینی به اسم کراتین تشکیل شده است و رنگ مو و مواد شیمیایی موجود در آن منجر به تجزیه مقداری از این پروتئین می شوند که این موضوع باعث نازکی تارهای مو می‌شود. هر چه رنگ مو روشن‌تر باشد، آسیب بیش‌تری به تارهای مو وارد می گردد و رنگ موهای تیره آسیب کم‌تری به پروتئین ساختاری موها وارد می کنند.

اگر موهای شما نازک و شکننده باشد و دچار مو خوره می باشید توصیه می‌شود تا جای ممکن از رنگ کردن موهایتان خودداری کنید زیرا موجب تشدید مشکلات شما می گردد.

شایان ذکر است، این بدان معنی نیست که هیچ شخصی نباید موهای خود را رنگ کند. اگر وضعیت موهای شما خوب است و از رنگ موهای معتبر و به شیوه صحیح استفاده کنید آسیبی محسوس به موهایتان وارد نمی شود و می توانید با رعایت زمان بندی مناسب هر از گاهی موهای خود را رنگ نمایید.

بسیاری از بانوان و آقایان از آن‌جا که تجربه مفید و ابزار لازم برای رنگ کردن موهای خود را ندارند ممکن است به‌طور اشتباه موهای خود را رنگ بزنند که این‌کار می‌تواند باعث آسیب دیدن جدی به موهایشان گردد.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از رنگ موهای تیره جهت پوشش موهای سفید و یا خاکستری خود بهره می‌گیرید نیز، هیچ جای نگرانی نیست، شایان ذکر است، رنگ های تیره آسیب بسیار ناچیزی به موها در قیاس با رنگ های روشن وارد می کنند.

رعایت چند نکته کمک به کاهش آسیب به موهایتان حین رنگ کردن می کند:

  1. توجه داشته باشید حتی الامکان رنگ مو با پوست سرتان تماسی نداشته باشد و فقط موهایتان را در بر بگیرد.
  2. برای رنگ کردن موها به آرایشگاه معتبر مراجعه نمایید، یکی از کارهای تخصصی و روزانه آن ها رنگ کردن مو است و ابزار و تجربه کافی را دارا می باشند تا بهترین نتیجه با حداقل آسیب حاصل شود.
  3. از برندهای معتبر رنگ مو استفاده کنید و از خرید نمونه های ارزان قیمت و ناشناخته جدا خودداری نمایید.
  4. هنگام رنگ کردن حتما حواستان به زمان باشد و هیچگاه اجازه ندهید بیش از زمان مشخص شده رنگ بر موهایتان بماند.
  5. در صورت بروز خارش، حساسیت و سوزش سریعا به آرایشگر خود اطلاع دهید و یا اقدام به شستشوی موها نمایید.
  6. تا جای ممکن فاصله زمانی بین رنگ کردن موها را افزایش دهید حداقل زمان توصیه شده 8 هفته است و نباید زودتر از این زمان اقدام به رنگ کردن مجدد موها نمایید.

اگر به دلایل مختلف اعم از رنگ مو، دچار ریزش مو شده‌اید به هیچ عنوان نگران نباشید. کلینیک مدرن یکی از معتبرترین و مجهزترین کلینیک‌های کاشت مو طبیعی در تهران محسوب می‌شود و خدمات مختلفی را در کنار کاشت مو همانند کاشت ابرو، کاشت ریش و سبیل و مزوتراپی مو انجام می‌دهد.

شما می‌توانید با هشتگ #بازمیشه در شبکه‌های اجتماعی نمونه کارهای این مرکز زیبایی و پوست و مو را دنبال کنید.

#بازمیشه که شعار کلینیک مدرن است بیانگر این موضوع مهم است که با هر وضعیت مالی و اقتصادی، با هر شرایط جسمی و سنی و با هر وضعیتی از تراکم مو در ناحیه سر، ابرو و ریش و سبیل خود می توانید امید داشته باشید که بازهم می شود مو، ابرو و ریش و سبیل پرپشت داشت حتی اگر بانک مویی بسیار ضعیف و کم تراکمی داشته باشید.

تلفن: ۰۲۱-۸۷۷۰۰۰۰۰      مشاوره 24 ساعته: 1181818-0912

آدرس ما در شبکه های اجتماعی: modernclinique

نشانی: تهران – سعادت آباد- بلواردریا- بین خیابان گلها و خیابان رامشه- پلاک ۷۰- طبقه ۳

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: