سبد سرمایه گذاری این شرکت خالی از ریسک ؛
کد خبر: ۳۲۴۷۵۲
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
0
پول نیوز - این روزها رشد بازار سرمایه و قیمت سهم ها به خوبی به کام شرکت های سرمایه گذاری نشسته است و «وسبحان» نیز شیرین کام شده است.

ترس «وسبحان» از سرمایه گذاری در شرکت ها

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سرمایه گذاری سبحان» در دوره 6 ماهه منتهی به دی سال 98 به ازای هر سهم 971 ريال سود شناسایی کرد و رشد 244 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل به نمایش گذاشت.

علت اصلی رشد سودآوری این شرکت، تحقق 1206 میلیارد ريال سود فروش سرمایه گذاری ها است. به این ترتیب، رشد اخیر بازار سرمایه به کام «وسبحان» نیز نشست و توانست از رشد قیمت ها به خوبی استفاده کند.

در این مدت، با رشد 68 درصدی، 75 میلیارد ريال درآمد سود سهام شناسایی کرد و جمع کل سود خالص نیمه اول سال مالی منتهی به تیر سال 99 به رقم 1262 میلیارد ريال رسید.

شایان ذکر است که «وسبحان» بالغ بر 2158 میلیارد ريال صرف سرمایه گذاری در شرکت های غیربورسی کرده است و کمتر به شرکت های بورسی روی آورده است. بهای تمام شده پرتفوی بورسی شرکت حدود 1540 میلیارد ريال است که ارزش بازار آن تا پایان دی ماه بالغ بر 1709 میلیارد ريال است.

بیشترین سرمایه گذاری بورسی «وسبحان» به صنعت تجارت عمده فروشي به جز وسايل نقليه موتور اختصاص دارد که 95 درصد پرتفوی بورسی را مشغول خود کرده است. در فهرست شرکت های بورسی تحت تملک، نام بسیاری از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله به چشم می خورد.

در پرتفوی غیربورسی نیز به سمت املاک و مستغلات و همچنین اوراق اسناد خزانه روی آورده است. به عبارتی، «وسبحان» کمتر به سمت سرمایه گذاری در شرکت ها حرکت کرده و نگاه بسیار محتاطانه و ریسک گریزی به سرمایه گذاری دارد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: