May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۴۸۸۰
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
0
پول نیوز - فتاح از نرخ پیشنهادی دولت برای تعیین عوارض عبور از قطعه یک آزادراه تهران-شمال خبر داد.

به گزارش پول نیوز، سید پرویز فتاح درباره نرخ گذاری عوارض آزادراه تهران-شمال گفت: مدیریت نرخ گذاری عوارض طبق قانون با دولت و وزارت راه و شهرسازی است و ما هم تابع آن هستیم.

وی افزود: ما مدعی آن هستیم که در آزادراه تهران-شمال سرمایه گذاری کرده‌ایم و قرارداد داریم و باید با همان تشریفات قانونی، این سرمایه گذاری به بنیاد مستضعفان برگردد.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: اگر نرخ را کم بگذارند، ما به جای ۱۰ سال، باید ۱۵ سال در آزادراه خیمه بزنیم حداقل باید ۱۰ سال از آزادراه بهره برداری کنیم تا اصل پولمان برگردد و سپس محور را به وزارت راه و شهرسازی تحویل می‌دهیم.

فتاح تصریح کرد: درباره نرخ عوارض آزادراه از بنیاد هم نظرخواهی کرده‌اند اما نرخ گذاری مصوبه دولت است.

به گفته فتاح، رئیس جمهور شخصاً در خصوص عوارض آزادراه تهران-شمال نظر دارند و پیشنهاد منطقی داد که اگر از مسیر قدیم تهران-چالوس تردد شود چه میزان بنزین مصرف می‌شود و اگر ترددها به آزادراه منتقل شود، چه میزان بنزین مصرف می‌شود؛ سپس این مابه التفاوت در صرفه جویی مصرف سوخت را به صورت ریالی محاسبه کنید و معیار نرخ عوارض باشد.

امروز (چهارشنبه ۲۳ بهمن ۹۸) با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی قطعه یک آزادراه تهران-شمال به صورت آزمایشی افتتاح می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: