May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
سر خط خبر ها
سفرهای نوروزی زیر ذره بین پول نیوز؛
کد خبر: ۳۲۵۲۱۲
۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
0
پول نیوز - اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به سفر علاقه دارید باید بدانید جزیره‌ قشم یکی از زیباترین و بکرترین مقاصد گردشگری داخلی به‌شمار می‌رود.

 به گزارش خبرنگار پول نیوز، با دانستن هزینه‌های سفر به قشم می‌توانید برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده و از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید و خستگی‌ چند ماه کار را از تن بیرون کنید.

در ابتدا برای کسانی که علاقمند به سفر با تور هستند امکانات و گزینه‌های انتخابی تور را بیان کرده و سپس به جزئیات هزینه‌های سفر می‌پردازیم.

اگر همراه تور سفر کنید، بسته به شرایط تور بخشی از هزینه‌ها کاسته خواهد شد، مانند هزینه‌ی هتل و کرایه ساعتی تاکسی. حتما پیش از انتخاب تور توجه کنید که هزینه‌ی گردش و رفت‌وآمد به فرودگاه و جاذبه‌های قشم، از عهد‌ه‌ی شما برداشته می‌شود یا بخش اندکی سهم شما می‌شود.

جزیره قشم در جنوب ایران و در استان هرمزگان واقع شده است و بزرگ ترین جزیره ی تنگه  ی هرمز محسوب می شود. از آن جایی که این جزیره در جنوب بندرعباس قرار گرفته است، از شمال به بندرعباس، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب غربی به جزیره ها ی ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک محدود می شود.

اطلاعات ضروری قشم
کد قشم:   ۰۷۶
فاصله از تهران:    ۱۲۷۶ کیلومتر تا بندرعباس
مدت سفر زمینی:    ۱۴ ساعت تا بندرعباس
مدت سفر هوایی:    ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
مدت سفر با قطار:   ۱۹ ساعت تا بندرعباس
شرایط آب و هوایی و بهترین زمان سفر به قشم
 
با توجه به این که جزیره قشم در جنوب کشور قرار دارد شرایط آب و هوایی آن گرم و به دلیل جزیره بودنش مرطوب هم می باشد. از ۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور تقریبا می توان گفت گرم ترین روزهای این جزیره محسوب می شود اما در عوض هزینه سفر شما در این زمان نصف دیگر ماه های سال است. اما بهترین زمان سفر به قشم ماه های دی و بهمن است که بیشتر دمای این جزیره به ۴۶ و کمترین آن به ۱۶ درجه سانتی گراد می رسد.

اقامت در جزیره قشم
به منظور اقامت در جزیره قشم گزینه های مختلفی پیش رویتان قرار دارد اما انتخاب بین آن ها بستگی به بودجه ای که شما برای سفرتان در نظر گرفته اید دارد.

متوسط هزینه ی اقامت در هتل های قشم از ۱۵۰ هزار تومان شروع می شود و تا ۴۰۰ هزار تومان هم متغییر است که این بستگی به این دارد که شما چه هتلی را برای اقامتتان انتخاب کرده اید.

لیست هتل ‌های متوسط و ارزان
هتل سورینت
تلفن: ۴۹۷۶۳۷۶۳-۰۷۶
آدرس: قشم، میدان گلها
هتل ارم قشم
تلفن: ۳-۳۵۲۲۹۰۸۰-۰۷۶
آدرس: قشم، بلوارآزادگان، روبروی شیلات
هتل ارم قشم
تلفن: ۳-۳۵۲۲۹۰۸۰-۰۷۶
آدرس: قشم، بلوارآزادگان، روبروی شیلات
هتل الوند ۱
تلفن: ۲۵۹۱۷۰۷۰-۰۷۶
آدرس: قشم، بلوار آزادگان، میدان سعدی
هتل مارینا ۲
تلفن: ۰۰۷۶۳۵۲۴۴۵۹۶
آدرس: قشم، بلوار ولیعصر، خیابان فارس، مقابل درب جنوبی بازار ستاره
هتل فولتون
آدرس: قشم، میدان استقلال، بزرگراه خلیج فارس، بعد از کمپ هامون
برای رزرو هتل در قشم می توانید به راحتی و از طریق اینترنت هتل ها را مشاهده و مقایسه کنید. در نهایت بهترین هتل را در کسری از ثانیه انتخاب کنید.

لیست هتل‌های لوکس در قشم
هتل‌ های دیانا
آدرس: قشم، بلوار آزادگان، نبش میدان شهدای گمنام
هتل آرام
آدرس: قشم، بلوار ولیعصر، نرسیده به چهارراه پردیس، کوچه رضوان
هتل سما ۱
آدرس: قشم، چهار راه رسالت، رو به روی خیابان دانش
هتل کیمیا ۴
آدرس: قشم، میدان جهاد، بلوار صیادان
هتل آسماری
آدرس: قشم، بازار قدیم، میدان پاسداران، کوچه مسجد صاحب الزمان
هتل نخل زرین
آدرس: قشم، میدان گلها

هزینه حمل و نقل در قشم
در جزیره ی قشم نه خبری از اتوبوس است و نه مترو، در نتیجه اگر ماشین همراهتان نبرده باشید مجبورید تا با تاکسی جابه جا شوید. اما اگر با ماشین خودتان رفته باشید شرایط بسیار متفاوت خواهد بود.

شرایط کرایه خودرو در قشم
البته می توانید در این جزیره ماشین کرایه کنید. به منظور کرایه اتومبیل از خدمات هتلی که در آن اقامت دارید سوال کنید چرا که اکثر هتل ها در کیش و قشم به مسافران خودشان ماشین کرایه می دهند.

اگر هتل محل اقامتتان امکانات کرایه خودرو نداشت می توانید از طریق سه سایت qeshmcar.com، rentqeshm.com و qeshmcarrental.ir اقدام به کرایه خودرو بنمایید.

شکم گردی در قشم
ماهی برشته
از آن جایی که قشم جزیره است، بهترین گزینه ی غذایی آن در غذاهای دریایی اش است. آن ها شکم ماهی هایی مثل سرخو و سنگسر را خالی می کنند و بعد با مخلفاتی مثل گشنیز، شوید، پیاز خرد شده، ادیه و فلفل پر می کنند.

کلمبا
از دیگر غذاهای مخصوص قشم است که از گندم، ماهی و سبزی های معطر درست می شود. در این غذا اول گندم را در داخل آب می اندازند و بعد ماهی ای را که با سبزی مخلوط کرده اند به گندم اضافه می کنند.

برنج دیشو
قشمی ها این غذا را از محلول شیره ی خرما درست می کند  آن را می جوشانند و بعد برنجی که درست کرده اند را در این محلول می ریزند و می گذارند تا آب آن بخار شود و در آخر هم آن برنج را به همراه ماهی سرو می کنند.

جاذبه های مهم گردشگری

ژئوپارک قشم
این ژئو پارک تنها ژئوپارکی در خاورمیانه است که ثبت جهانی شده است و در آن گونه های مختلفی از پرنده ها، جانوران چهارپا وخزنده ها زیست می کنند و به همین دلیل یکی از مهم ترین اکوسیستم ها را در ایران دارد.
 
نوروز را در جزیره شگفتی ها بگذرانید

تنگه چاهکوه
نمی توان از سفر به قشم گفت و نامی از این تنگه نبرد. تنگه چاهکوه در واقع دو دره  ی عمود بر هم با دیوارهای حفره دار است، حفره هایی که اندازه های مختلفی دارند و وجود آن ها باعث عجیب شدن شکل این دره شده است.
 

غار نمکدان
غار نمکدان که زمین‌شناسان آن را طولانی‌ترین غار نمک جهان معرفی کرده‌اند، پدیده‌ای طبیعی و بسیار زیبا است که در ۹۰ کیلومتری جزیره‌ی قشم قرار دارد. این جاذبه‌ی زیبا و دیدنی، داخل کوهی گنبدی شکل قرار گرفته است که بر بدنه‌ی آن، می‌توان رگه‌های سفید نمک و بر سطح آن، جریان آب نمک را مشاهده کرد. قندیل‌های ایجادشده بر اثر رطوبت زیاد جزیره و نفوذ آب در داخل غار، بسیار زیبا و دیدنی است.

برای بازدید از غار نمکدان باید از جاده شوسه‌ای بگذرید. بین جاده هم‌جوار ساحل تا ورودی غار، حدود دو کیلومتر فاصله است که می‌توانید آن را پیاده طی کنید. دهانه اصلی غار به‌سمت جنوب است. برای طی کردن غار تا عمق ۲۰ متری، نیازی به استفاده از چراغ‌قوه ندارید؛ چراکه نور خورشید تا این فاصله را پوشش می‌دهد.

گردشگران عادی و بدون تجهیزات مناسب غارنوردی، فقط می‌توانند تا عمق ۱۰۰ متری این غار بروند. برای رفتن به بخش‌های داخلی‌تر غار باید علاوه بر وسایل غارنوردی و تجهیزات حرفه‌ای‌تر، مهارت این کار را داشته باشید.
 
قلعه پرتغالی ها
در اوایل قرن ۱۶ میلادی، دریانوردی به نام «آلفونسو آلبرکرک»، دستور ساخت قلعه‌ای را در بخش شمال جزیره قشم صادر کرد که امروزه از آن به‌عنوان قلعه‌ی پرتغالی‌ها یاد می‌شود. چند ستون، آب‌انبار و برج مراقبت، تنها چیزی است که در حال حاضر از قلعه پرتغالی‌ها باقی مانده است.

قلعه تاریخی پرتغالی‌ها از مساحتی بالغ بر دو هزار متر مربع برخوردار بوده و با استفاده از سنگ‌های آهکی، گچی و ساروج محلی ساخته شده است. پرتغالی‌ها برای ساخت این قلعه از خاک سرخ هرمز استفاده کردند و معماری ایرانی را برای آن به‌ کار بردند.

قلعه مذکور در ساحل واقع شده که محل رفت‌وآمد پرندگان دریایی مانند مرغ ماهی‌خوار و پلیکان است. اگر خوش‌شانس باشید، در بازدید از قلعه احتمالا می‌توانید این پرندگان را هم از نزدیک ببینید.
 
نوروز را در جزیره شگفتی ها بگذرانید

جزیره ناز
جزایر ناز با تمام ساحل هایی که تا به حال دیده اید تفاوت دارد، اینجا هنگام جزر، باریکه‌ای از شن‌های درخشان، سه صخره‌ بیرون آمده از آب را به قشم وصل می‌کنند. این جزایر را محلی‌ها دو کَردَه می‌نامند و در نقشه‌ها به نام جزایر ناز ثبت شده‌اند و با همین نام نیز برای گردشگران شناخته‌ شده هستند. در زمان جزر با پس‌روى کامل آب دریا، براى مدت کوتاهى، باریکه‌اى از خشکى جزیره ناز را به ساحل قشم وصل مى‌کند. هرچند زمان این اتفاق کوتاه است، اما در همین مدت مسافران با ورود به جزایر ناز می توانند از بالای ارتفاعات، تنگه هرمز، جزیره لارک را تماشا کنند.

آدرس: استان هرمزگان، شهرستان قشم، بخش غربی ساحل شمالی جزیره قشم، جنب روستای چاهوی شرقی
 

گورستان‌های تاریخی قشم
در جزیره‌ی قشم، گورستان‌های متعددی وجود دارد که هرکدام از تاریخی کهن برخوردار بوده و نشان‌دهنده‌ی قدمت این بخش از خاک کشور هستند. در بسیاری از این گورستان‌ها می‌توان قبرهایی را یافت که قدمتی برابر با چندین قرن دارند. از جمله این قبرها می‌توان به قبرستان روستای کوشه با قدمتی حدود ۱۲ قرن، قبرستان محله‌ی مسنی با قدمتی حدود پنج قرن، قبرستان گور فرنگی با قدمتی بالغ بر چهار قرن، قبرستان کولغا، قبرستان توریان با پیشینه‌ای حدود ۱۰ قرن و قبرستان روستای تم سنیتی با قدمتی بالغ بر ۹ قرن اشاره کرد.
 
نوروز را در جزیره شگفتی ها بگذرانید

جزیره هنگام
هنگام، جزیره دلفین های بازیگوش؛ این جزیره در جنوب کشورمان قرار دارد و اگرچه کوچک است اما جز یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری به شمار می رود. هنگام در فاصله ۲ کیلومتری قشم قرار دارد و برای رسیدن به آن باید سوار قایق هایی که در جزیره ی قشم است شوید تا بعد از طی مسیری کوتاه به این جزیره برسید. به طرف این جزیره که حرکت می کنید، اولین چیزی که توجه تان را جلب می کند، شن های تمیز و براق و آب های آبی و بی نهایت زیبایی است که در زیر انوار طلایی خورشید درخشششان ده ها برابر می شود. در این قسمت از جزیره می توانید صخره های صدف نشان زیادی را ببینید و یکی از هیجان انگیزترین بخش سفر به آن دیدن این صدف های رنگارنگ است.

آدرس: هرمزگان، ۲ کیلومتری جنوب جزیره قشم، جزیره هنگام

بام قشم
یکی از زیباترین چشم اندازهای این جزیره را در بلندترین جای آن یعنی بام قشم می توانید داشته باشید. از آن بالا چشم اندازی فوق العاده به جنگل ها و سواحل شمالی خلیج فارس خواهید داشت.
 

نوروز را در جزیره شگفتی ها بگذرانید
این دره از هفت عجایب قشم محسوب می شود و به خاطر شکل خاصی که دارد، وزش باد در آن باعث ایجاد صداهایی عجیب می شود و شاید به  همین دلیل است که به آن دره ستاره ها می گویند.
 
نوروز را در جزیره شگفتی ها بگذرانید

چاه های تل آب یا طلا
یکی از جاذبه های شگفت انگیزی که در جزیره قشم وجود دارد چاه های تل آب یا طلا می باشد که قدمت بسیار طولانی هم دارا هستند. این چاه ها با هدف ذخیره آب باران این منطقه ساخته شده اند. این چاه ها در ۷۶ کیلومتری شهر قشم و در ۳۰ کیلومتری شمال فرودگاه بین المللی قشم نیز قرار دارند و زمانی که برای بازدید این چاه ها می روید مشاهده می کنید قلعه نادری هم درست در کنار همین چاه ها در داخل گودال دامنه ی کوه به چشم می خورد. ایده ساخت این چاه های آب از زمان هخامنشیان بوده و اکنون هم به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری جزیره قشم به شمار می رود.
نوروز را در جزیره شگفتی ها بگذرانید
 
غار خربس
هزاران سال پیش در زمان ساسانیان روستایی به نام خربس رونق بسیاری داشته است و جز یکی از پرترددترین مناطق جزیره قشم محسوب می شده. اطراف این روستا با تپه های کوتاه و بلند مرجانی، به صورت دایره وار احاطه شده است. در روبروی این قلعه، گورستانی باستانی قرار دارد که مشرف به دهانه ی غارهای خربس است. دهانه غارهای خربس در ارتفاع ۲۰ تا ۳۰ متری، در دل کوه قرار گرفته اند. پیشنهاد می کنیم که حتما در سفر به قشم از این غار شگفت انگیز دیدن کنید. .
آدرس: هرمزگان، جزیره قشم، ۱۵ کیلومتری شهر قشم
 
نوروز را در جزیره شگفتی ها بگذرانید
 
مراکز خرید قشم
سیتی سنتر قشم
آدرس: جزیره قشم، قشم، میدان امام قلی خان
بازار بندر درگهان قشم
آدرس: جزیره قشم، شهر درگهان
مجتمع تجاری زمرد درگهان
آدرس: جزیره قشم، درگهان، خیابان ناخدا، در کنار مرکز خرید نخل و پاساژ دو دلفین. در کنار میدان انقلاب
مرکز خرید دو دلفین قشم
آدرس: جزیره قشم، درگهان، خیابان ناخدا و در کنار مرکز خرید نخل
پاساژ سیمرغ قشم
آدرس: جزیره قشم، قشم، بلوار ولیعصر، میدان قلی خان
مرکز تجاری فردوسی قشم
آدرس: قشم، میدان گلها، خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان فلسطین، در کنار مرکز خرید ستاره قشم
مرکز خرید مرجان قشم
آدرس: بلوار ولیعصر، چهارراه پردیس
مرکز خرید خلیج فارس قشم
آدرس: قشم، میدان گلها، خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان فلسطین، در کنار مرکز خرید ستاره قشم
برچسب ها: سفر ، قشم ، جزیره ، هرمزگان ، تور
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: