May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۵۲۴۹
۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸
0
پول نیوز - نایب رئیس اول اتحادیه املاک تهران معتقد است تدابیر لازم برای رفاه مستاجران در نظر گرفته نشده است.

تاثیر مستقیم تورم بر زندگی اجاره‌نشینان

 

به گزارش پول نیوز، اجاره بهای پاییز امسال نسبت به سال گذشته ۳۱.۱ درصد افزایش داشته، موضوعی که بر نگرانی بسیاری از مستاجران دامن زده است. حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک تهران در رابطه با این موضوع می‌گوید: اجاره بها در نیمه دوم سال ۹۸ نسبت به نیمه اول سال سیر نزولی داشته است.

او ادامه می‌دهد: اوج رشد قیمت‌ها در تابستان و فصل جابه جایی‌ها است که از ابتدای خرداد آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد، و در ماه‌های دیگر اجاره بهای راکد را پیش رو داریم.

 عقبایی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین دلیل بالا رفتن اجاره بها نرخ تورم است در این زمینه توضیح داد: در سال جدید هم با توجه به اینکه تورم عمومی داریم و از نظر روانی مردم را تحت الشعاع قرار می‌دهد، بر قیمت اجاره بها تاثیر خواهد گذاشت.

وی با انتقاد از بی‌تدبیری مسئولان امر در پیش برد این مسئله ادامه داد: مسکن یکی از نیازهای اولیه هر فرد و خانواده است. اما متأسفانه تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ نشده است. چراکه اگر تا پیش از این تصمیمات صحیحی را در این زمینه اتخاذ می‌کردند، اکنون مستأجران با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم نمی‌کردند.

نایب‌رئیس اول اتحادیه املاک تهران با اشاره به اینکه راه‌های برون‌رفت وجود دارد، اما در طولانی مدت اثربخش هستند ادامه داد: یکی از راه‌های برون‌رفت از این موضوع که بارها بر آن تأکید داشتیم تولید مسکن استیجاری است که جامه عمل به آن پوشانده نشد. ارائه تسهیلات زیر ۴ درصد به مستأجران از دیگر راه‌هایی بود که همچنان محقق نشده است. همچنین افزایش حقوق کارگران و کارمندان با توجه به تورم که متناسب با اجاره‌بها در نظر گرفته شود تا بتوانند اجاره‌بهای مازادی که براثر تورم به وجود آمده را جبران کنند از دیگر راه‌های برون‌رفت از این معضل به شمار می‌آید.

او در خاتمه اضافه کرد: امید می‌رود که اجاره‌بها در بهار آینده کمتر از ۱۰ درصد باشد. امید داریم که تورم بیش از این نشود چراکه تأثیر مستقیمی بر شاخص اجاره بها و سایر قیمت‌ها دارد. اگر تورم ۳۰و ۴۰ درصد باشد بی‌تأثیر در اجاره‌بهای سال آینده نیست. کنترل تورم از آن دست مقولاتی است که باید به آن پرداخته می‌شد، اما متاسفاته چنین برنامه هایی در دستور کار قرار نگرفت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: