کد خبر: ۳۲۵۳۴۴
۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
0
پول نیوز - سودمندترین و مناسب‌ترین استراتژی، برای بانک‌ها مشتري‌مداري است. به عبارت ديگر، بنيان و اساس نظام بانکي مشتري است. يک مشتري در بانک مساوي حداقل يك دارايي است. امروزه نظام بانكداري موظف است خود را در آيينه وجود مشتري ببيند و سعي كند در محيط پر از رقابت، خواسته‌ها و تمايلات مشتريان خود را درك و كاري كند كه مشتري از سازمانش رضايت كامل داشته باشد.

رضايتمندي بالاي مشتريان در استفاده از وام هاي بانک قرض الحسنه مهربه گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، عملکرد در بانک‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد و بايد مورد توجه مديران قرار گيرد. مديران بانک‌ها با بکارگيري مدل هاي نظرسنجي در دنياي واقعي و ارايه خدمات با كيفيت‌تر مي‌توانند سهم منابع خود را نسبت به ساير رقباي بانكي افزايش دهند.

همه مواردی که اشاره شد می‌تواند در بهبود عملکرد بانک‌ها بویژه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نيز، مؤثر باشد. بر همين اساس، مديران بانك مهر ايران سالانه برنامه‌هاي راهبردي و جامعي را در حوزه‌هاي مختلف در راستاي تحقق اهداف بانك، تدوين ‌مي‌كنند. يكي از مسيرهاي حركت به سوي تحقق برنامه‌هاي مذكور كه مي‌تواند نقش كاتاليزوري در تحقق اهداف سازماني بانك داشته باشد، انجام مطالعاتي در بين جامعه هدف بانك(مشتريان بالقوه و بالفعل، كاركنان و ... ) پيرامون خدمات مختلف بانك قرض‌الحسنه مهر ايران است. به عبارت ديگر، انجام مطالعات اكتشافي و پيمايشي در خصوص فعاليت‌هاي بانك قرض الحسنه مهر ايران و شناسايي نقاط قوت و ضعف آن، نقشه راهي است كه رونق پيوسته بانك قرض الحسنه مهر ايران را مي‌تواند فراهم كند.

به همین منظور، طرح «ارزیابی مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ايران از برنامه‌ها، خدمات و تسهيلات بانکي» در ميان ۹۸۵۹ نفر از مشتريان توسط مرکز افکارسنجي دانشجويان ايران در سراسر كشور اجرا شده است.

استقبال هموطنان از طرح های تسهیلاتی بانک مهر ایران

بر اساس یافته های این نظرسنجی، اکثر مشتريان دليل افتتاح سپرده در شعب بانک قرض الحسنه مهرايران را اخذ وام عنوان نموده اند. در اين طرح ۶۳.۴ درصد هموطنان در اولين مراجعه به شعب بانک با هدف اخذ تسهيلات قرض الحسنه اقدام به افتتاح حساب کرده اند.

نقاط قوت و ضعف بانک مهر ایران از دیدگاه مشتریان

یافته‌های مربوط به «بررسی میزان رضايت مشتريان از طرح‌هاي تسهيلاتي بانک قرض‌الحسنه مهر ايران» نشان مي دهد آن دسته مشترياني که از وام هاي اين بانک استفاده کرده‌اند اكثرشان از طرح‌ها تسهيلاتي راضي بوده اند.

ارائه تسهیلات خوب با سود کم، عملکرد و مدیریت خوب بانک، رضایت بخش بودن خدمات، سرعت انجام کار و... از جمله دلايل رضايتمندي مشتريان از خدمات و طرح هاي تسهيلاتي بانك ارائه شده است و جالب تر از آن اينكه در خصوص نقاط ضعف بانك مهرايران نيز از جامعه هدف سوال به عمل آمد كه نيمي از آنها نقطه ضعفي اعلام نكرده و مابقي نيز تعداد كم شعب، بازپرداخت كوتاه مدت اقساط، سقف پايين تسهيلات و ... را از جمله نقاط ضعف بانك دانستند.

ارزیابی مطلوب خدمات بانک مهرایران و رضایتمندي حداکثري مشتريان

در خصوص«ارزیابی مشتریان از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مقايسه با بانک‌هاي ديگر»(خصوصي و دولتي)، که ديدگاه آنها در مورد خدماتي چون سرعت ارائه خدمات در بخش باجه‌داري، سرعت خدمات در ارائه تسهيلات، مدت بازپرداخت تسهيلات، رعايت نزاکت و اخلاق كاركنان بانك و امنيت مالي، مورد پرسش قرار گرفته است، درصد كثيري از مشتريان اين بانك يعني بيش از ۸۰ درصد آنها، در همه خدمات فوق، عملكرد بانك قرض‌الحسنه مهر ايران را خوب و بسيار خوب ارزيابي كرده‌اند.

«پیشنهاد افتتاح حساب در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دیگران توسط مشتریان» به عنوان آخرين محور در اين طرح بررسي شده است که وفق داده‌ها، اکثر مشتريان بانک يعني ۸۸.۷ درصد آنها، افتتاح حساب در اين بانك را به ديگران پيشنهاد مي‌دهند.

شایان ذکر است، بانک مهر ایران به عنوان اولین بانک تخصصی قرض‌الحسنه در کشور با هدف بسط و گسترش سنت نيكوي قرض‌الحسنه و احياي بانكداري اسلامي تأسيس و در جهت تعميق هر چه بيشتر اين سنت حسنه در جامعه و تخصصي كردن عمليات اجرايي قرض‌الحسنه و كنترل و نظارت بر اجراي صحيح آن فعاليت مي‌كند.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارای بیش از ۵۳۰ شعبه در ۳۰۸ شهرستان از ۳۱ استان کشور می‌باشد. اين بانک داراي سيستم بانکداري متمركز بوده و تمامي شعب به صورت برخط به اين سيستم متصل مي‌باشند. بانك قرض‌الحسنه مهر ايران عضو شبكه شتاب و سامانه چكاوك است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: