خرج تراشی یک نماینده برای دولت بی پول!
کد خبر: ۳۲۵۹۸۷
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
۱
یک نماینده مجلس در حالی به دولت پیشنهاد یارانه کرونا داده که این دولت در پرداخت یارانه معیشتی مردم هم با اما و اگر دست به گریبان است.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، این روزها و بعد از گران شدن یک شبه و عجیب بنزین، دولت برای اینکه خشم مردم را فروکش کند همانند یک کودک با مردم رفتار کرده و طرح یارانه کمک معیشتی را به مثابه یک اسباب بازی در دست ملت قرار داد تا اعتراضی از سوی آنها صورت نگیرد و اگر در اقدامات مثبت دیگر هیچگونه موفقیتی نداشت اما؛ اینبار به نوعی در ساکت کردن مردم موفق بود.

از طرف دیگر تا مردم خواستند با این شرایط خود را وفق بدهند یک ماه مانده به نوروز و تکاپوی خرید و خرج و مخارج عیدانه مردم، کرونا این مهمان ناخوانده نامبارک وارد ایران شد و به نوعی کل اقتصاد ایران را تحت الشعاع قرار داد. از قیمت اقلام کوچکی مانند ماسک و دستمال و وسایل بهداشتی و خورد و خوراک و کالاهای اساسی تا ارز و سکه و خودرو و مسکن همگی تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند. حال این گرانی ها و نایابی اقلام اساسی، سواستفاده یک مشت افراد سودجو بود به کنار، اما مردم را بسیار نگران کرده از اینکه با این اعداد و ارقامی که بابت خریدهای حتی جزئی باید بپردازند چگونه می توانند با این درآمدهای ناچیز روزگار خود را بگذرانند.

حال در وضع و اوضاعی که دولت در پرداخت یارانه اندک ۴۵ هزار تومانی با مشکلات عجیب و غریب مواجه است و از سوی دیگر در پرداخت یارانه معیشتی ابهامات و مسائل متعددی به وجود آمده و به هر دری می زند تا هزینه های خود را کم کند، یک نماینده مجلس پیشنهاد داده برای مقابله با کرونا، دولت یارانه بدهد.

او پیشنهاد داده فکری به حال و روز کارگران روزمزد و اقشار کم‌درآمد شود چرا که ضعف اقتصادی و استرس به خاطر کرونا بر خانوارها مسلط شده و البته در این بین فقط حقوق کارمندان رسمی دولت است که ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. در واقع او گفته: به‌مدت چند ماه به یارانه بگیران به میزان حداقل دو برابر در هر ماه یارانه پرداخت شود تا اوضاع قدری بهتر شود.

جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت، در توصیف شرایط فعلی کشور به خاطر شیوع ویروس کرونا گفت: مردم در حال حاضر خیلی گرفتارند، شما تصور کنید ریسک از خانه بیرون نیامدن موجب نیمه تعطیل‌شدن بیشتر مشاغل و کسب و کارها شده است فعالیت ساختمانی هم تعطیل است، فروشگاهها فعالیت چندانی ندارند و کسب و کارهای طبقات پائین بی رونق شده‌اند در چنین شرایطی به نظر من دولت باید وارد عمل شود و اقدامات حمایتی انجام دهد.

حال با شناختی که از این دولت داریم باید دید چنین پیشنهادی تا چه حد می‌تواند امکان اجرایی شدن داشته باشد و آیا اصلا دولت میلی دارد که حتی به این پیشنهاد فکر کند؟
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
22:32 - 1398/12/22
دولت به فکرمردبیفته کمکی بکندواالله به سختی میگذرونیم بااین ویروس کرونا کارهاهمه خراب کاسبی نیست درامدنداریم یارانه معیشتی برای مردم بدیدتوخانه هستیم بیکارشدیم زودتربه دادمردم برسیدانشاءالله منتظرپیگیری شما هستیم بابت کمک یارانه ی
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: