May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۶۱۷۰
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۳
۱
رئیس قوه قضائیه ضمن تشکر از جامعه پزشکی خطاب به دادستان‌های سراسر کشور گفت: به احتکار کنندگان اقلام بهداشتی و دارویی رحم نکنید.

به احتکارکنندگان اقلام بهداشتی رحم نکنید//// عکس عوض شود ارم داره

به گزارش پول نیوز، آیت ‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با تقدیر از زحمات دست‎ اندرکاران حوزه بهداشت و درمان در مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: توجه به مقوله بهداشت در برخورد با ویروس منحوس کرونا و درمان افراد مبتلا به آن برای کشور یک ضرورت است و همه باید از نظر کارشناسی پزشکان تبعیت کنند.

رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که دست ‎اندرکاران حوزه بهداشت و درمان با مجاهدت و ازخودگذشتگی شبانه روز برای برخورد با ویروس کرونا و تضمین سلامت جامعه تلاش می‌کنند، تصریح کرد: ما هم در دستگاه قضائی وظیفه خود می‌دانیم که در همه بخش‌ها با مجاهدان عرصه بهداشت و درمان همکاری داشته باشیم تا هر چه زودتر با یک همدلی جمعی شاهد کاهش مشکلات این ویروس و رفاه و سلامت جامعه باشیم.

وی در ادامه با دسته‎ بندی جریانات و گروه‌هایی که دنبال سوءاستفاده از وضعیت به وجود آمده هستند، اظهار داشت: دشمنان تلاش کردند با بحرانی جلوه دادن جامعه و دروغ‎ پردازی و بسیج رسانه‌ها یشان نهایت استفاده را از شیوع ویروس کرونا برای التهاب ‎آفرینی در کشورمان ببرند و با این کار دشمنی خود را بیش از پیش نشان دادند.

آیت الله رئیسی گروه دوم را شایعه ‎سازان و شایعه ‎پراکنان دانست که با بزرگ نمایی اخبار و خبرسازی کاذب، می‌خواهند مردم را دچار اضطراب و دلهره کنند و ادامه داد: دسته سوم سودجویان و محتکران هستند که کالای پزشکی مورد نیاز مردم را احتکار می‌کنند که اقدام آنها با هیچ منطق اخلاقی و اسلامی و انسانی سازگار نیست و برای ما هم قابل قبول نیست.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: احتکار اقلام بهداشتی در شرایط فعلی بازی با جان مردم است و نمی‌توان از این مسأله گذشت. همان‎طور که در دوران جنگ تحمیلی که مردم فرزندان خود را برای مقابله با دشمن به جبهه می‌فرستادند، عده‌ای کالاهای مورد نیاز مردم را احتکار می‌کردند، الآن هم عده‌ای با زندگی مردم سوداگری می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه دادستانی تهران بیش از ۲۰ نفر از محتکران کالاهای پزشکی را دستگیر و انبارهای آنها را کشف کرده و تحویل وزارت بهداشت نموده است که امیدواریم به سرعت در بازار توزیع شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به افزایش ۵ تا ۱۰ برابر تولید کالاهای بهداشتی مورد نیاز مردم و تقدیر از دست‎اندرکاران این حوزه متذکر شد: در کنار امر تولید، مساله توزیع و نظارت بر شبکه توزیع هم ضروری است و باید سازوکار آن را در وزارتخانه و سازمان‌های مسئول افزایش دهیم.

آیت الله رئیسی با تأکید بر لزوم اصلاح نظام نظارت بر توزیع کالا، افزود: باید معلوم شود ماسکی که تولید می‌شود، چگونه توزیع می‌شود و از مرحله تولید تا توزیع در داروخانه‌ها چه فرایندی را طی می‌کند تا به دست مردم می‌رسد تا سودجویان فرصت سوداگری پیدا نکنند.

رئیس قوه قضائیه، برخورد با متخلفین و متجاسرین به قانون را امری بسیار مهم دانست و به دادستان‌ها دستور داد به هیچ عنوان به محتکران و اخلالگران در نظام عرضه کالاهای پزشکی رحم نکنند و با آنها برخورد عبرت ‎آموز داشته باشند تا همه بدانند سلامت، امنیت و نیاز مردم برای دستگاه قضائی اهمیت دارد و با هیچ چیزی قابل معامله نیست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
محمدرضا کیانفر
United Kingdom
06:53 - 1398/12/13
بهرام پارسایی نماینده شیراز در مجلس گفت: واقعیت فراتر از آمارهاست سازمان بهداشت جهانی باید فکری فوری برای مهار کرونا در ایران کند.

آقای پارسایی،
مادامی‌که شما آمار واقعی را اعلام نکنید حتی خدا هم نمی‌تواند کمک‌مان کند چه رسد به بندگان خدا.

سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: