May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
نقطه پرش دوم این شرکت بیمه؛
کد خبر: ۳۲۶۵۵۱
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
0
در بین شرکت های بیمه، تراز درآمدی و روند سودسازی «بیمه دی» شتاب فراوانی در سال های اخیر گرفته و این تغییر به خوبی قابل لمس است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «بیمه دی» از جمله شرکت هایی بیمه است که از تراز درآمدی بسیار مطلوبی برخوردار است.
بررسی گزارش های ماهانه این شرکت نشان می دهد که از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، بیش از 39 هزار و 569 میلیارد ريال حق بیمه صادره به ثبت رسانده و در مقابل، فقط 19 هزار و 622 میلیارد ريال خسارت پرداختی داشته است.
این در حالی است که در دوره 11 ماهه سال 97 حدود 35 هزار و 322 میلیارد ريال حق بیمه صادره و 21 هزار و 472 میلیارد ريال خسارت پرداختی شناسایی کرده بود.
در واقع، تراز درآمدی «بیمه دی» در سال جاری نسبت به گذشته به مراتب بهبود یافته است. همان گونه که در تصویر ذیل مشخص است، فاصله این دو سرفصل مهم در صنعت بیمه، طی سال های اخیر بیشتر شده است.
در سال 92 تراز درآمدی منفی بود اما؛ در سال های پس از آن گام در مسیر درست گذاشت و در سال 96 اقدامات شرکت نتیجه داد و به یک باره فاصله دریافتی ها از پرداختی ها بیشتر شد.

«بیمه دی» شیب صعود را بیشتر کرد



یکی از علل تغییر مثبت «بیمه دی» تغییر در ترکیب پرتفوی بیمه است؛ به این گونه که سهم رشته های هزینه همچون بیمه درمان اندکی کاهش و سایر رشته های بیمه با رشد مبلغی همراه بوده‌اند.
در نتیجه این اقدامات، سود خالص شرکت در دوره 9 ماهه سال 98 با رشد جالب توجه 193 درصدی، به رقم 1792 میلیارد ريال نزدیک شد.
به طور کلی، این شرکت بیمه روند رو به رشدی در سودسازی طی سال های اخیر طی کرده و نقطه پرش آن، سال 96 بود و با وجود این که هنوز یک ماه از سال 98 باقی مانده، بسیار بالاتر از کل سال 97 سود ساخته و قطعا سال و مجمع پرباری برای سهامداران «بیمه دی» در پیش خواهد بود.

«بیمه دی» شیب صعود را بیشتر کرد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: