کد خبر: ۳۲۶۷۵۷
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
0
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه افرادی که در مسند تعیین حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران تصمیم سازی می کنند متاسفانه از وضعیت معیشتی آنها هیچ اطلاع عمقی ندارند.

 

سرعت رقم تورم نسبت به افزایش حقوق بر پایه نور است

عبدالرضا عزیزی اله آباد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در انتقاد به عدم افزایش 15 درصدی حقوق کارگران مطابق با رقم تورم فعلی کشور در گفت وگو باخبرنگار پارلمانی پول نیوز گفت: عدم انطباق افزایش کارمندان با نرخ تورم در سال آتی موجب افزایش شکاف عمیق طبقاتی در بین طبقات جامعه به خصوص قشر کارمندان و کارگران کشور خواهد شد.

وی با اعلام اینکه اگررقم افزایش حقوق کارگران ۵۰ درصد اعمال شود، شاید با تورم سال آینده برای گذران زندگی یک تناسب نسبی برقرار می‌شد تصیح کرد: همه ما می‌دانیم که همیشه رقم تورم نسبت به افزایش حقوق سرعت نور است از این رو دولت باید یا نرخ تورم خود را کنترل کند یا اینکه رقم افزایش سالانه حقوق‌ها را متناسب با تورم تعیین کند.

نماینده مردم شیروان در مجلس افزود: تناسب افزایش ۵۰ درصدی نه تنها برای کارگران و کارمندان جاری بلکه برای بازنشستگان هم باید اعمال شود چرا که این قشر نیز جزیی از جامعه هستند و نباید تفاوتی میان اقشار حادث شود.

عزیزی با تاکید بر اینکه متاسفانه گذران زندگی با اقتصاد فعلی کشور برای بسیاری از طبقه‌های جامعه شکننده است خاطر نشان کرد: من معتقدم با این افزایش حقوق و بازنشستگان آسیب خواهد شد ضمن آنکه واقعا مردم در مرحله آسیب هستند و ما هیچ گاه نفهمیدیم بر چه اساسی و با چه دیدگاهی بنا را بر این رقم جزیی قرار میدهند؛ که در نهایت دو حالت بر ذهن متبلور می‌شود که نه اینکه خود آن‌ها در این جامعه و با این اقتصاد زندگی نمی‌کنند یا خود، چون زندگی لاکچری دارند اهمیتی برای قشر طبقه ضعیف جامعه قائل نمی‌شوند؟ است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه در پرسشی مبنی طرح همسان سازی حقوق اعلام کرد: ما همچنان در حال پیگیری این طرح هستیم که قرار شده رقمی معادل ۶ هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یابد، اما صرف این اختصاص اسمی است و در نهایت هزینه در کانال‌های دیگری هزینه می‌شود و در نهایت به اسم همسان سازی حقوق تمام می‌شود.

* سهم صفر درصدی

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ باید ۱۵ هزار میلیارد تومان برای قشر بازنشسگان لشگری و کشوری در قالب این طرح بودجه تعریف می‌شد اعلام کرد: مقرر شده بود تا در بودجه امسال برای طبقه بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص پیدا کند، اما در نهایت برای قشر بازنشستگان لشگری و کشوری ۵ هزار میلیارد تومان و برای بازنشستگان تامین اجتماعی صفر ریال مصوب شد.

عزیزی در پایان اظهار داشت: ما تلاش داریم تا بتوانیم رقم‌های واقعی برای طرح همسان سازی بازنشستگان را در کمیسیون تلفیق بررسی و در بودجه بگنجانیم تا در نهایت این شکاف را کمتر کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: