April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۶۹۴۶
۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
0
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلماسی پارلمانی از آنجا که امکان ارتباط با نمایندگان کشور های مختلف دنیا که دارای اختیارات قانونی بالا و قدرت قابل توجهی هستند را دارد، نقش بسیار مهمی در تقویت روابط و کمک به حل بحران هایی همچون کرونا ایفا می کند.
دیپلماسی پارلمانی در حل بحران هایی همچون کرونا نقش مهمی دارد

علاء الدین بروجردی با اشاره  به دیپلماسی های اخیر پارلمانی در موضوع کرونا گفت:این دیپلماسی همواره مکمل دیپلماسی رسمی کشور بوده و  سیاست های مصوب نظام در عرصه سیاست خارجی را یاری کرده است.

وی ادامه داد: در دیپلماسی پارلمانی از آنجا که امکان ارتباط با نمایندگان کشورهای مختلف دنیا  وجود دارد که دارای اختیارات قانونی بالا و قدرت قابل توجهی هستند، نقش بسیار مهمی در تقویت روابط و کمک به حل بحران هایی همچون کرونا دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تروریسم اقتصادی آمریکا علیه کشورمان تصریح کرد:در شرایطی قرار داریم که در دوران ترامپ با یک آمریکای دروغگو روبرو هستیم و در این شرایط حساس ژست دروغین کمک به ملت ایران می گیرند بگونه ای که آن ها حتی حاضر نیستند در این شرایط حساس تحریم های وضع شده علیه ملت ایران از جمله تحریم های دارویی را بردارند و به حل این مشکلات کمک کنند.

بروجردی بیان کرد: با توجه به این که تحریم های وضع شده علیه ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد نیست، کشورها باید در این مقطع از اختیارات قانونی خود استفاده کنند و فشار پذیری خود را از آمریکا به حداقل برسانند و کمک کنند تا گره ها در زمینه کمک رسانی به ایران در زمینه مبارزه با بیماری کرونا باز شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خاجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معضل کرونا یک معضل جهانی بوده و  نیازمند همکاری بین المللی است بر این اساس نقش دیپلماسی پارلمانی در این شرایط مهم و اساسی است که باید مورد توجه بیشتر واقع شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: