May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۷۵۲۸
۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
0
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت : در این شرایط حساس که اکثریت مردم با رعایت توصیه‌های بهداشتی خانه‌نشینی را اختیار کرده و استرس انتقال بیماری بسیاری از خانواده ها را تحت تاثیر قرار داده ، انتشار کلیپ منتشر شده از رییس جمهور مبنی بر اینکه ۷۰ درصد مردم به کرونا مبتلا می شوند جای سوال و بررسی دارد.

واکنش شدید یک نماینده مجلس ادعای رئیس جمهور/پاسخگو باشید

 

به گزارش پول نیوز؛ حیدر علی عابدی ، در واکنش به کلیپ منتشر شده از رئیس جمهور در فضای مجازی مبنی بر اینکه ۷۰ درصد مردم به ویروس کرونا  مبتلا می شوند، گفت: اظهارات آقای روحانی در فضای مجازی دست به دست می چرخد و در آن به استناد صحبت معاون وزیر بهداشت و درمان تاکید می کند به مردم بگویید که ۷۰ درصد مردم به کرونا مبتلا خواهند شد و چنین استنباط می شود که ‌دولت دچار  استیصال و ناتوانی شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: در این شرایط حساس که اکثریت مردم با رعایت توصیه‌های بخش سلامت خانه‌نشینی را اختیار کرده و کمترین تماس اجتماعی را دارند و از طرفی استرس انتقال بیماری بسیاری از خانواده ها را تحت تاثیر قرار داده توجه به این نکته که با چه هدفی این کلیپ پخش شده است بسیار ضروری و لازم است.

وی ادامه داد: گزیده منقطع شده‌ای از صحبت‌های ریاست جمهوری قابل قضاوت نیست و بیان ناقصی از طرح مسئله است اما هنوز روشن نیست که این کلیپ چه اهدافی را دنبال می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم یادآور شد: بعید است رئیس جمهور در این زمینه نقش توانمند سیستم بهداشت و درمان و مدیران با تجربه کشورمان را که در سراسر کشور به پشتیبانی از وزارت بهداشت و درمان به میدان آمده و شبانه روز مجاهدت می کنند و موفقیت های سایر کشورها از جمله هنگ کنگ را در کنترل کرونا نادیده گرفته باشد.

عابدی افزود: البته مسئولان اجرایی کشور تحت تاثیر این کلیپ در اجرای روش های علمی برای کنترل بیماری کرونا، دچار تردید نخواهند شد و به درستی می دانند که در صورت کوتاهی باید در پیشگاه ملت و مجلس شورای اسلامی پاسخگو باشند و مسئولیت عواقب ناشی از آن را به عهده گیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: با توجه به این که اکثریت جامعه خانه نشینی را اختیار نموده، رئیس جمهور و ستاد مرکزی مقابله با کرونا با افزایش اختیارات استانداران و دستور قاطع، افرادی که از انجام روش های ارشادی خودداری و استنکاف و توصیه های لازم را رعایت نمی کنند و موجب افزایش انتقال بیماری، تحمیل هزینه به سیستم بهداشت و درمان و افزایش بار بیمارستان‌ها می‌شوند تدابیر لازم را اتخاذ و برابر قانون تحت تعقیب قرار دهند.

وی با بیان اینکه با الگو سازی کشورهای موفق در دنیا باید زنجیره انتقال را قطع کرد و پرونده ای موفق در کارنامه جمهوری اسلامی در کنترل این‌ بیماری به ثبت رساند، گفت:  امیدوار هستیم که آقای روحانی در رابطه با بیان این مطلب بیشتر توضیح دهند که هدف از بیان این که ۷۰ درصد مردم به این بیماری مبتلا خواهند شد این است که اقدامات پیشگیرانه موثر نیست یا اینکه ملزومات و امکانات لازم را دولت در زمینه قرنطینه سازی ندارد یا به طور کلی از نظر علمی اعتقادی به این مسئله ندارند؛ که در این صورت باید نگاهی به کشورهای موفق پیرامون خودمان داشته باشیم و مطمئن باشیم می‌توانیم از این بحران عبور کنیم بدون اینکه تعداد زیادی از مردم ما درگیر بیماری شوند و خسارت بیشتری به مردم وارد آید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای حفظ جان مردم کافی است به روشهای پیشگیری اعتقاد داشته باشیم و با دستور قاطع و پیگیری های جدی این مسئله جداسازی اجتماعی رو به جد در دستور کار قرار دهیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: