May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۱۶۳
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
0
روح الله دهقان درباره تصمیمات اخیر و جدید برای افزایش حداقل سفارش خرید سهام از ۱۰۰ به ۵۰۰ هزار تومان و تغییر زمان ارسال دسته سفارش کارگزاران از ۸:۳۰ به ۸:۳۲ دقیقه توضیح داد.

علت تغییرات جدید در سفارش خرید چیست؟

 

به گزارش پول نیوز، مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: از چهارشنبه این هفته ، حداقل ارزش هر سفارش خرید از طریق سامانه معاملات برخط به استثنا عرضه های اولیه ، ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود ولی برای فروش سهام، محدودیتی نیست.

وی ادامه داد: این تغییر با تصمیم ناظر بورس ها گرفته شده تا از این طریق ، ضمن کاهش فشار بر سامانه معاملات ، هزینه هر تراکنش به صرفه باشد و بازار سرمایه هم مانند نظام بانکی شود که تراکنش های پایین و مانند چند صد تومانی ممکن نیست. چرا که انجام هر تراکنشی ، هزینه دارد. از سوی دیگر در برخی موارد مشاهده شده که در سفارش های خرید با حجم های کوچک و پایین ، قصد دستکاری وجود دارد.

این مقام مسئول افزود: علاوه بر این ، طی سال های اخیر ، قیمت سهام شرکت ها افزایش یافته و ارزش معاملات بیشتر شده است. بنابراین حداقل سفارش خرید ۵۰۰ هزار تومانی ، معقول و منطقی بوده و باعث جلوگیری از ورود سفارش های کم ولی پرتعداد و کاهش فشار بر سامانه معاملات می شود.

دهقان در مورد زمان ورود سفارش های کارگزاران که از شنبه ۱۶ فروردین در فرابورس اجرا شده ، توضیح داد: این رویه هم که موقتی بوده با تصمیم ناظر بورس ها و با هدف رعایت حداکثر انصاف در سفارش های سرخطی گرفته شده و مربوط به سبدهای سرمایه گذاری است که حداقل ۵۰ درصد از سفارش ها را شامل می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: