به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز(تاپ)، شرکت «لامیران» پرده از عملکرد سال ۹۸ خود برداشت که بر اساس آن، در اسفند ماه ۳۳ میلیارد ريال تیغ فروخت که ۴۴ درصد بیش از فروش بهمن ماه بود. به عبارتی، می توان چنین نتیجه گرفت که با خانهنشین شدن مردم در نتیجه شیوع کروناویروس، میزان مصرف تیغ بالا رفته است.
به طور کلی، این شرکت که سال مالی منتهی به شهریور ماه دارد، طی دوره ۶ ماهه منتهی به اسفند سال ۹۸ موفق به تحقق ۱۸۴ میلیارد ريال درآمد عملیاتی شد که از درآمد دوره ۶ ماهه نخست سال مالی قبل، ۴۰ درصد رشد نشان می دهد.
بیش از آن که نرخ های فروش در این رشد دخیل باشند، رشد تناژی اثرگذار است. مقدار فروش «فلامی» در ۶ ماهه نخست سال مالی منتهی به شهریور ۹۹ رشد ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل دارد اما؛ نرخ فروش محصولات در مجموع روند نزولی داشته است.
لازم به ذکر است که «فلامی» در دوره ۳ ماهه منتهی به آذر سال ۹۸ به سبب افزایش شدید بهای تمام شده، با کاهش سودآوری نسبت به سال گذشته مواجه شد. یکی از راه های جبران افزایش هزینه ها بالابردن نرخ فروش محصولات است تا از افت سودآوری تا حد امکان جلوگیری کند.