May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سر خط خبر ها
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:
کد خبر: ۳۲۸۹۷۷
۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۰
0
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: طی سال گذشته، یک‌هزار و ۲۰۰ مجوز فعالیت اقتصادی در این منطقه صادر شد.

به گزارش پول نیوز،‌ محمدرضا عبدالرحیمی اظهار داشت: جهت بهره‌مندی فعالان اقتصادی منطقه از مزایای قانونی مناطق آزاد تجاری صنعتی، از ابتدای سال‌ گذشته بیش از ۱۲۰۰مجوز فعالیت اقتصادی برای فعالیت‌های تجاری، خدماتی، بانکداری، صنعتی، فنی و مهندسی صادر و تمدید شد.

عبدالرحیمی افزود: همچنین در سال ۱۳۹۸ بیش از ۸۰ کارت بازرگانی صادر و تمدید شد.

وی ادامه داد: طی سال گذشته همچنین ۳۰ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و معدنی صادر شد که با بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی ۷۱۷ نفر اشتغالزایی محقق و سرمایه ای به میزان بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و ۱۰ میلیون دلار جذب شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه تعداد واحدهای صنعتی و معدنی فعال در سال‌ گذشته رشد بیش از ۲۰ درصدی نسبت به سال‌ ۱۳۹۷ داشت، اضافه کرد: هم اکنون ۱۲۰ واحد در حوزه صنعت در حال فعالیت هستند و از این تعداد، ۱۲ واحد تولیدی متوسط و بزرگ بوده و مابقی خرد و کوچک است.

به گفته عبدالرحیمی، از ابتدای فعالیت منطقه آزاد ماکو، اشتغال‌زایی ایجاد شده در بخش صنعت و معدن این منطقه به بیش از پنج هزار نفر رسیده و در این راستا ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه داخلی و ۱۲۶ میلیون دلار سرمایه خارجی جذب شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: