May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
مهر تأیید حسابرس بر جهش سودسازی این سیمان ساز؛
کد خبر: ۳۲۸۹۹۷
۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
0
عملکرد سال 98 «سیمان خاش» بسیار پربار بود و شاهد جهش سودآوری هستیم که نوید مجمعی را به سهامداران می دهد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سیمان خاش» خیلی سریع گزارش حسابرسی شده صورت های مالی دوره 12 ماهه منتهی به اسفند سال 98 را منتشر کرد.
بر اساس این گزارش، همانند گزارش حسابرسی نشده، به ازای هر سهم 3884 ريال سود طی سال 98 تحقق یافته که نسبت به سود سال 97 رشد جالب توجه 113 درصدی را نشان می دهد.
درآمدهای عملیاتی این سیمان ساز 39 درصد رشد کرده به 1564 میلیارد ريال رسیده که در این میان، نقش نرخ های فروش بسیار پررنگ بوده است. چرا که مقدار فروش تقریبا در همان محدوده سال 97 بوده است.
«سخاش» با تکیه بر تداوم روند مثبت و بهبود مستمر افزایش تولید و فروش، برآورد کرده در سال 99 با رشد 26 درصدی، به مبلغ فروش 1966 میلیارد ريال دست یابد. با توجه به صادرات شرکت از بندر چابهار (بعد ازچند سال) افزایش صادرات و بهینه سازی خطوط تولید جزو اهم برنامه های آتی شرکت خواهد بود.
این شرکت 64 میلیارد ريال درآمد سرمایه گذاری ها شناسایی کرده که اغلب مربوط به سود سپرده های بانکی است و 32 میلیارد ريال نیز درآمد متفرقه کسب کرده است.
در مجموع، سود خالص سال 98 به رقم 485 میلیارد ريال رسید تا سود انباشته به مرز 622 میلیارد ريال برسد. در حالی این میزان سود خالص برای «سخاش» رقم خورده که تا سال های قبل در محدوده ای مشخص، در نوسان بود.

سخاش

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: