May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۹۳۰۸
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
0
یکی از ظرفیت ها و فرصت های بسیار ارزشمند برای رشد اقتصادی بدون اتکای به درآمدهای نفتی، معادن است و امسال ۵۴ معدن غیرفعال در هرمزگان با حمایت دستگاه های مربوطه وارد مدار تولید می شوند.

به گزارش پول نیوز، معاون امور معادن صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان روز دوشنبه اظهار داشت: رقم تخصیص یافته برای احیا این معادن غیرفعال حدود یک هزار میلیارد ریال است.

ابراهیم سعدینی بیان داشت: با آغاز به کار این معادن برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: پارسال ۲۵ معدن غیرفعال با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال احیا و برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغالزایی شد.

این مقام مسوول تاکید کرد: به هر میزان که بتوان از ظرفیت های معدنی موجود در بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری پیش رفت، به همان میزان نیز زمینه رشد اقتصادی هرمزگان و در کنار آن کشور ایجاد خواهد شد.

سعدینی با اشاره به استقبال بخش خصوصی از حوزه معادن هرمزگان، تصریح کرد: ظرفیت های سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه معادن هرمزگان وجود دارد و همواره بستر جذابی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

معاون امور معادن صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: امسال همچنین ذخائر معدنی استان با اکتشافات جدید منابع افزایش می یابد.

براساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، تعداد ۱۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، ۲۵ معدن دارای گواهینامه کشف و ۲۲۶ معدن دارای پروانه بهره برداری در این استان با مجموع ذخایر افزون بر یک و نیم میلیارد تن وجود دارد و حدود ۳ هزار نفر به طور مستقیم در این معادن فعالیت می کنند.

در هرمزگان می توان برای ۲۰ نوع ماده معدنی اکتشاف انجام داد و معادن پایه این استان شامل سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: