مجمعی با ۷۴۹۶ ریال سود در انتظار سهامداران؛
کد خبر: ۳۲۹۳۱۳
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
0
شرکت «شیرین دارو» در سال ۹۸ با افت سودآوری نسبت به سال ۹۷ مواجه شد اما؛ همچنان ارقام سود انباشته در سطوح بالایی قرار دارند و دست سهامداران را در تقسیم سود مناسب باز گذاشته است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «شیرین دارو» صورت های مالی سال 98 را منتشر کرد که بر اساس آن، سود هر سهم تحقق یافته 7496 ريال عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، این داروساز که سرمایه اندک 50 میلیارد ريالی دارد، در سال 98 فقط توانست 8 درصد بر درآمدهای خود بیافزاید که تماما ناشی از رشد نرخ فروش محصولات است و توفیقی در بهبود مقدار فروش کسب نکرد.

در مقابل رشد 8 درصدی فروش، بهای تمام شده افزایش شدید 42 درصدی داشت و موجب افت 16 درصدی سود ناخالص سال 98 نسبت به سال 97 شد.

علاوه بر این، کاهش 64 درصدی سایر درآمدهای عملیاتی وضعیت را بدتر کرد و سود عملیاتی افت 35 درصدی را متحمل شد. در نهایت، با ثبت 8 میلیارد ريال هزینه مالی و 7 میلیارد ريال درآمد سرمایه گذاری ها، سود خالص 375 میلیارد ريالی به بار نشست و افت سودآوری 36 درصدی را روایت کرد.

 

سود «دشیری» ۳۶ درصد افت کرد

 

نکته جالب توجه در خصوص «دشیری» این است که سود انباشته 473 میلیارد ريالی دارد که معادل 9 برابر سرمایه اسمی است. بنابراین، دست شرکت در افزایش سرمایه از محل سود انباشته و همچنین تقسیم سود مناسب باز است اما؛ حال چرا در جهت بهبود فرایند تولید و فروش و کاهش هزینه های تولید، افزایش سرمایه نمی دهد، جای سوال دارد؟!

جریان نقد حاصل از عملیات شرکت در این سال منفی بود و عملیات اصلی آورده نقدی نصیب شرکت نشده است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: