رئیس سازمان خصوصی‌سازی:
کد خبر: ۳۲۹۴۷۱
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
0
رئیس سازمان خصوصی سازی با اعلام جزییاتی از عرضه ۳۰ هزارمیلیارد تومانی سهام دولت در ۱۸ شرکت‌ گفت: در گام اول پذیره نویسی واحدهای هزار تومانی صندوق ها نیازی به دریافت کد بورسی نیست .

بدون کد بورسی وارد بورس شوید

 

به گزارش پول نیوز، علیرضا صالح درباره عرضه حدود 30 هزار میلیارد تومانی سهام دولت در 18 شرکت‌ بزرگ حاضر در بورس و از طریق واحدهای صندوق سرمایه گذاری (ETF) به شبکه خبر گفت: در این روش که مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری برای بهبود درآمد تشویق می شوند ، هر متقاضی می‌تواند با دو میلیون تومان در این صندوق‌ها سرمایه گذاری با قیمت هزار تومانی هر واحد اقدام کند. بنابراین یک خانواده ۴ نفره می‌تواند به اندازه ۸ میلیون تومان واحد بخرد.

وی ادامه داد: در این روش بهترین شرکت های بورس‌ انتخاب شده ( از جمله ایران خودرو ، سایپا ، بانک های ملت ، تجارت و صادرات ، پالایشگاه ها ، چند بیمه و... ) تا خیال مردم از بابت سوددهی راحت باشد. در این میان علاوه بر تخفیف ۲۰ درصدی، مبلغ سهام میانگین ارزش ماه گذشته از زمان صدور آگهی محاسبه می‌شود و تخفیف دیگری است.

این مقام مسئول با اشاره به انتشار اساسنامه و امیدنامه اولین صندوق در کدال و در آینده ایی نزدیک برای اطلاع رسانی به مردم ، توضیح داد: در گام اول ممکن است برخی افراد کد بورسی نداشته باشند. بنابراین برای عدم تضییع حقوق این گروه با کد ملی پذیره‌نویسی می‌شود و افراد می‌توانند با همان کد ملی و بدون نیاز به مراجعه حضوری وارد سامانه صندوق مورد نظر شوند و ۲ میلیون تومان را ثبت سفارش کنند.

صالح ادامه داد: ولی تا زمان تشکیل بلوک صندوق ، کد بورسی گرفته شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: