کد خبر: ۳۲۹۴۸۶
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
0
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با پیش بینی روند سودآوری صندوق تا سال ۱۴۰۲ و تهاتر ۳۶۱.۱ میلیارد تومان مطالبات گفت: ورود به بورس اکثر زیرمجموعه ها دنبال می شود.

شرکت ذخیره فرهنگیان در راه بورس!

 

به گزارش پول نیوز، مهدی نیکدل با بیان اینکه سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان در سال مالی گذشته به بیش از ۱.۱ هزار میلیارد تومان رسید، گفت: پیش‌بینی می شود تا سال ۱۴۰۲ سالانه هزار میلیارد تومان به سود صندوق اضافه شود.

وی احیای بخشی از مطالبات سهم دولت را یکی از اتفاقات مثبتی دانست که برای فرهنگیان عضو موسسه رخ داده و افزود: طبق ماده ۸۵ قانون برنامه ششم توسعه، کارکنان وزارت آموزش و پرورش که عضویت صندوق ذخیره فرهنگیان را پذیرفته‌اند یا خواهند پذیرفت، ماهانه درصدی از حقوق و مزایا را تا پنج درصد به حساب صندوق واریز می‌کنند و دولت نیز موظف است همه‌ساله معادل سهم واریزی اعضاء به صندوق را بطورکامل در ردیف اعتباری خاص در بودجه سنواتی منظور و پرداخت کند.

این مقام مسئول با اشاره به اولویت پیگیری مطالبات از دولت ادامه داد: زمینه تامین ۳۶۱.۱ میلیارد تومان مطالبات سهم دولت اعضای موسسه فراهم شد. منبع اختصاص این مبلغ از طریق تهاتر با بانک صادرات تامین شده و ساز و کار اخذ و تخصیص این مبلغ توسط سازمان برنامه و بودجه برای ارسال به وزارت اقتصاد و سپس دستیابی به اسناد خزانه نوع دوم و منظور کردن سهم هر یک از اعضا از مبلغ فوق، مراحل نهایی را طی می‌کند.

نیکدل درباره استراتژی ورود شرکت‌های زیر مجموعه به بورس توضیح داد: ورود به بورس در اکثر شرکت‌هایی که این توانمندی را داشته باشند به‌عنوان یک اصل در راستای شفافیت و پرهیز از زمینه‌های فساد مطرح است. همچنین کاهش هرچه بیشتر بنگاه‌داری توسط صندوق و ورود به حوزه‌های سرمایه‌گذاری که اطمینان کافی از سودآوری آنها وجود داشته باشد، برنامه‌های مهمی است که با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مهم‌ترین تصمیم‌های صندوق، تشکیل هلدینگ خدماتی و تدوین استراتژی ارائه خدمات است که در این حوزه فعال‌تر شدن شرکت تامین مسکن فرهنگیان و ارائه اعتبار خرید به فرهنگیان که در مراحل پایانی است، بخشی از برنامه‌های در دست اجرا هستند.

براساس این گزارش، صندوق ذخیره فرهنگیان در حالی مالک 29 شرکت و هلدینگ است که فقط شرکت های پتروشيمي خراسان ، بیمه معلم ، ایران ارقام ، بانک سرمایه ، ماشین سازی اراک در بورس و فرابورس حضور دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: