May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
چشم سهامداران به جاده مخصوص؛
کد خبر: ۳۲۹۵۷۰
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
0
افزایش سرمایه فوق سنگین «ایران خودرو» در مرحله ثبت قرار دارد و این خودروساز که در سال 98 با رشد درآمد فروش محصولات مواجه شده، به زودی به جریان معاملات بورس باز می گردد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «ایران خودرو» در 27 اسفند ماه سال 98 به استقبال مجمع فوق العاده رفت و افزایش سرمایه 1872 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را به تصویب رساند.

این افزایش سرمایه هم اکنون در مرحله ثبت قرار دارد و پس از آن، نماد معاملاتی «خودرو» در بازار سرمایه مجددا بازگشایی خواهد شد و بسیاری از سهامداران را از چشم انتظاری خارج می کند. شنیده هایی به گوش می رسد مبنی بر این که مراحل ثبت افزایش سرمایه روزهای پایانی را سپری می کند و به زودی این نماد پرمخاطب به جریان معاملات باز می گردد.

سال 98 برای «ایران خودرو» با فروش 408 هزار و 255 دستگاه انواع خودرو به پایان رسید و در مقایسه با سال 97 رشد 12 درصدی را به معرض نمایش می گذارد.

این میزان فروش، درآمدی بالغ بر 219 هزار و 117 میلیارد ريالی را به همراه داشت؛ در حالی که در سال 97 حدود 204 هزار و 241 میلیارد ريال درآمد شناسایی کرده بود.

در این میان، علاوه بر بهبود بازار فروش محصولات، نرخ فروش نیز با رشد قابل توجه همراه شد و فرایند درآمدزایی شرکت را شتاب بخشید.

شایان ذکر است که «خودرو» پیش از این در گزارش های قبلی پیش بینی کرده بود در فصل اول سال 99 به درآمد فروش 82 هزار میلیارد ريالی دست یابد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مدتی قبل از طراحی پلتفرم خودروی برقی خبر داد و عنوان کرد که محصول 405 نیز طبق برنامه زمانیندی تعیین شده در تابستان از مدار تولید خارج خواهد شد. بنابراین، باید در انتظار توسعه و تنوع محصولات این خودروساز بزرگ کشور باشیم. قرار است در سال جهش تولید 7 محصول جدید از سوی این شرکت به بازار عرضه شود.

از آن جا که قیمت تئوریک هر سهم «خودرو» در زمان بازگشایی در ارقام بسیار اندکی است، انتظار می رود در زمان بازگشایی و روزهای پس از آن، شاهد رشد مجدد قیمت هر سهم آن باشیم.

«خودرو» با بار پر آمد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: