کد خبر: ۳۲۹۷۱۹
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۸
0
سخنگوی دولت گفت: ۳ میلیون نفر از کارگران غیر رسمی که در مرحله اول شناسایی کردیم و مورد حمایت معیشتی قرار دادیم، دقیقا افرادی بودند که در هیچ یک از بانک‌های بیمه‌ای ما سابقه نداشتند و جزو شاغلین ما بودند.
به گزارش پول نیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری ویدئویی که ظهر امروز شنبه ششم اردیبهشت برگزار شد، با اشاره به تهدیدات اخیر مقامات آمریکایی گفت: ما انتظاری جز لفاظی‌های بی‌فایده از آمریکا نداریم، اما موضع‌ خود را اعلام می‌کنیم.

وی عنوان کرد: استراتژی ما کاهش تنش در خلیج فارس است ولی بدان‌معنا نیست که ما اعلام نکنیم که هشدار می‌دهیم که اگر ایالات متحده اگر آمریکا به دنبال بهانه‌جویی و ماجراآفرینی است مسئولیت هر حادثه‌ای و هرگونه حرکتی با آمریکا است.

ربیعی گفت: تا زمانی که ایالات متحده حضور مخرب نظامی خود در غرب آسیا ادامه می‌دهد و در تشخیص منافع خود به گروه‌ها و لابی های شکست خورده متوسل شده حتی منافع مردم آمریکا هم تامین نمی‌شود.

سخنگوی دولت  با اشاره به اینکه ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست و اقدامات را در آبهای سرزمینی خود صورت می‌دهد، گفت: امنیت منطقه خواست اصلی ما است. پیام‌های متعددی دادیم به سران کشورهای منطقه برای امنیت منطقه ارسال کرده‌ایم.

ربیعی عنوان داشت: الان هم اعلام می‌کنیم در ماه رمضان و ماه صلح می‌توانیم با کشورهای منطقه، پیمان‌های امنیتی و مقابله با کرونا را باهم مرور کنیم و منطقه‌ای عاری از خشونت در مقابله با کرونا برای حفظ جان انسان‌ها را هم دنبال کنیم. اما قطعا پاسخ‌های لازم را به متجاوزین  خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه مجددا در میانه راه مبارزه با کرونا که همه مردم دنیا باید باهم اتحاد داشته باشند، شاهد چنین اظهار نظراتی [از سوی مقامات آمریکا] هستیم. ما معتقدیم باید در منطقه باید به سمت صلح حرکت کنیم که بتوانیم با کرونا مقابله کنیم، دنیا نیاز به یک امنیت فیزیکی و امنیت روانی دارد که بتواند از این بحران عبور کند.  

سخنگوی دولت گفت: متاسفانه آمریکایی‌ها کماکان فرافکنی می کنند و ما هم می دانیم با شرایط سختی که پس از شیوع ویروس کرونا در آمریکا به وجود آمده است قطعا دولت آمریکا بخصوص رییس جمهوری این کشور برای منحرف کردن افکار عمومی از  اقدامات ناموفق خود در مبارزه با کووید ١٩ و همین طور فرار از مسئولیتهای بین المللی خود، چاره ای جز فرافکنی ندارد.
 
ربیعی گفت: آمریکا جمهوری اسلامی ایران را به دلیل انجام یک عمل مرسوم که کمترین مغایرتی با مقررات حقوقی و بین المللی ندارد به نقض قطعنامه متهم می‌کند، اما تردیدی نداریم که آمریکا در اثبات این اتهام شکست خواهد خورد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: